خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد در همایش روز شوراها:

با تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری روند ارائه خدمات تسهیل می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۶۹

رئیس شورای شهر یزد با تاکید بر تسهیلگری در ارائه خدمات گفت: ­ با تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری روند ارائه خدمات تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگارایلنا، غلامعلی سفید در همایش روز ملی شوراها با تبریک این روز و اشاره به فلسفه تشکیل شورا اظهار داشت: اول انقلاب یک شور وحال انقلابی در زمینه تشکیل شوراها به وجود آمد، همدلی ها زیاد شد و در آن فضا فعالیت‌هایی مطرح شد و امام دستوراتی دادند که شورا تشکیل شود تا در کارها خود مردم حضور داشته باشند و پس از چهل سال هر روز بیشتر به فلسفه تشکیل شوراها نزدیک می شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی که کوچک شدن دولت مطرح می شود اگر قرار است بدنه دولت سبکتر شود بهترین راه حل شوراها هستند و اینکه  اختیارات به مردم و نمایندگان آنان واگذار شود.

وی با اشاره به مشکلات دولت عنوان کرد: مدیریت یکپارچه که چندین سال است دولت طرح داد و در کمیسیون های مختلف مجلس مطرح است به نظر راهی جز تصویب آن نیست چون دولت در هر شرایط و بخصوص شرایط فعلی نمی تواند تمام امور را انجام دهد و این خود مردم هستند که باید در اداره شهر سهیم شوند و در جهت رفع مشکلات موجود کمک کنند.

رئیس شورای شهر یزد اظهار داشت: در مورد انتخاب شهردار باید به قانون توجه شود و اینطور به نظر می رسد که قسمت های انتصابی دوست دارند محدوده اختیارات انتخابی را کم کنند و باید با همت مسئولان این اختیارات به شوراها طبق قانون برگردد.

وی در ادامه به عملکرد هیئت تطبیق اشاره و گفت: در گذشته و در زمان تشکیل قانون شوراها اسمی از آن نبود که بعدها مطرح شد اما بعدها مشخص شد که هیئت در چه زمینه ای نظر دهد و می خواهد کنترل شدید داشته باشد که به نظر در این زمینه باید با قانونمداری رفتار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز