خبرگزاری کار ایران

با جدیت پیگیری می‌شود؛

ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن در قم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۰۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن سبک و سنگین در استان را با توجه به نبود زیرساخت های لازم برای کنترل آلایندگی شدید برخی از این واحدها با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش ایلنا از قم، سید رضا موسوی مشکینی در نشست همفکری تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان اظهار داشت: تاسیس و راه اندازی برخی واحدهای صنعتی، اگرچه به ظاهر منع قانونی نداشته باشد، اما باید بر اساس سند آمایش سرزمینی و آینده ای باشد که برای محیط زیست‌مان انتظار داریم.

وی با اشاره به آلودگی شدید زیست محیطی برخی از واحدهای هیدروکربنی گفت: قم در حوزه نفتی مزیتی نسبت به استان‌های نفت خیز و مرزی کشور نداشته و از سویی زیرساخت های لازم برای کنترل آلایندگی شدید این واحدها در استان وجود ندارد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم و صنایع با فناوری های بالا در استان تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بدون تردید در راستای رونق تولید، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی و دستیابی به پیشرفت و توسعه، همراه و همگام دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران خواهد بود و همواره تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

موسوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا حقابه رودخانه ها و تالاب های استان قم تعیین و تثبیت شود، تصریح کرد: جاری شدن آب در تالاب ها و رودخانه‌های خشک قم که نقش بسیار موثری در کنترل و کاهش گرد و غبار در مرکز کشور دارد، یک مساله بسیار مهم و حساس است که باید با در نظرگرفتن مدیریت زیست بومی تالاب ها و ابعاد گوناگون آن، از سوی مسئولان و تشکل های مردم نهاد پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز