خبرگزاری کار ایران

تابش:

قطبی کردن موضوعات مرتبط با کار و کارگری، کارساز نیست/ از تشکل های کارگری مستقل حمایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۱۲

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به موضوعات و مشکلات کارگری و حوزه کار و کارفرمایی گفت: قطبی کردن موضوعات مرتبط با کار و کارگری، کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در باره تشکل های صنفی کارگری این شهرستان اظهار داشت: جامعه کارگری ما از دانش و بینش بالایی برخوردار است و با تکیه بر تجربیات گذشته و حرکت بر مدار عقلانیت بسیاری از خواسته های کارگری قابل دستیابی است.

وی ادامه داد: قطبی کردن موضوعات مرتبط با عرصه کار و کارگری کارساز نیست بلکه باید با نگرش ترکیبی و رویکردهای معطوف به وفاق و همدلی و توجه به واقعیات کشور از حقوق کارگران دفاع کنیم و مطالبات و خواسته های آنها را پیگیر باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: خوشبختانه این هوشمندی و همراهی را در کارگران زحمتکش و سخت‌کوش استان یزد و شهرستان اردکان حس می کنم و به صورت مضاعف از صبر و بردباری و همراهی آنها سپاسگزارم.

تابش در ادامه با تشریح نقاط ضعف و قوت قانون کار عنوان داشت: قانون کار دارای نقاط ضعف و قوت فراوانی است، باید نمایندگان کارگران در کنار کارفرمایان و دولت، در فضایی کارشناسی به تفاهم برای اصلاح آن دست یابد و نتیجه آن توجه به نیروی کار و تامین منافع کلیه عوامل تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید باشد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی و میزان بدهی های آن در سطح کشور گفت: امیدوارم این سازمان حمایتی در تعامل با دولت و در سایه حمایت مجلس بتواند به مطالبات معوق از دولت دست پیدا کند و تعهدات خویش را نسبت به صاحبان اصلی صندوق یعنی کارگران عزیز را بطور کامل ادا کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ایجاد تشکل های صنفی کارگری مستقل در محیط های کاری گفت: همانگونه که از کارآفرینان و سرمایه گذاران در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها جهت ادامه روند تولید و اشتغال حمایت می کنیم؛ قطعا تشکل های کارگری که با فریاد رسا و در سایه منطق و تعامل؛ مطالبات جامعه کارگری را دنبال می کنند نیز بطور جد حامی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز