خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران به ایلنا خبر داد:

ارسال ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات به مناطق سیل‌زده خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۶۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارسال ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

جلیل کوهپایه‌زاده (سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت‌های این دانشگاه در مناطق سیل‌زده‌ گفت: بعد از وقوع سیلاب، وزیر بهداشت درخواست کرد، دانشگاه‌ها به امدادرسانی بپردازند و دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان استان معین خوزستان از طریق استانداری انتخاب شد.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: یک تیم از دانشگاه به صورت ثابت به منطقه خوزستان، هویزه و دشت آزادگان اعزام شد که ۵ پزشک عمومی، ۵ پرستار، ۲ متخصص طب اورژانس حدود ۱۰ روز در منطقه مستقر شدند و خدمات بسیار خوبی را در منطقه هویزه انجام دادند.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش دارو، سلامت و تجهیزات بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات به مناطق ارسال شد، زیرا به دلیل آب‌گرفتگی‌ها وسایل برقی هم آسیب دیدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: کمپینی در دانشگاه راه‌اندازی شد که کمک‌های نقدی همکاران از دیگر دانشگاه‌ها جمع‌آوری و یک حساب مشخصی نیز برای آن ایجاد شد تا از طریق آن حساب بتوانیم کمک‌های نقدی را سازماندهی کنیم تا از تجمع اجناس بی‌جهت و یا خریدهای موازی جلوگیری شود که با کمک هلال احمر و استانداری خریدها انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود: در راستای فرهنگسازی به واسطه کمپین بهار طبیعت، بهار مهربانی و بهار همدلی به تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه، پیشنهاد دادیم که هدیه روز استاد خود را در راستای همدلی و همراهی به مناطق سیل‌زده اهدا کنند.

سرپرست دانشگاه در خصوص اعزام تیم بهداشتی به مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران درصدد این است که تیمی از مجموعه دانشکده بهداشت از گروه بهداشت محیط، گروه عفونی و اساتیدی که در زمینه کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا تجربه دارند به استان خوزستان اعزام کند.

کوهپایه زاده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر خدمات درمانی خیلی دیگر مورد نیاز نیست و بیشتر پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب وغذا، فاضلاب و مسائل بهداشت محیطی مهم است، زیرا می‌تواند سلامت را تهدید کند.

وی درباره ابتلا به بیماری‌های پوستی در مناطق سیل‌زده گفت: با توجه به تجمع آب، حشرات و دفع نامناسب فاضلاب این موارد می‌توانند باعث بیماری‌های منتقله از آب و غذا باشند. همچنین در سطح ماندآب‌ها حشراتی زیانباری رشد می‌کنند که برای انسان مضر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به صورت تخصصی آمادگی داریم و می‌توانیم در کنار همکاران در دانشگاه علوم پزشکی در استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز