خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی قزوین خبر داد:

ضرورت اخذ مجوز برای انتقال کندوهای زنبور عسل

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۳۷

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: شاغلان بخش پرورش زنبور عسل باید قبل از انتقال و جا به جایی کندوها، مجوزهای بهداشتی لازم را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر افزود: جا به‌ جایی کندوهای زنبور عسل از منطقه‌ای به منطقه دیگر به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع تولیدی نظیر شهد و گرده یا حفظ و افزایش جمعیت کندو‌ها و تولید محصولات از زنبور عسل نیازمند آزمایش های قبلی و اخذ مجوز است.

وی اضافه کرد: این دستور کار با استناد به قانون کوچ سالیانه و استقرار زنبورستان‌های موضوع ماده 14 قانون دامپروری کشور مصوب مرداد 88 مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای و برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شده است.

جلوخانی از کلیه پرورش دهندگان زنبور عسل در واحدها خواست که حدود یک ماه قبل از کوچ به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کرده و با انجام آزمایش‌های انگلی و نمونه‌گیری از کندو‌ها برای صدور تاییدیه سلامت اقدام کنند.

این مسئول دامپزشکی توضیح داد: جا به جایی و حمل و نقل کندوها در صورت نبود آلودگی انگلی، بلامانع است و در صورت وجود آلودگی باید در مدت یک ماه نسبت به درمان و ضدعفونی کندوها اقدام شود.

رmیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به اجتماعی بودن زنبور و خطر انتقال بیماری‌های واگیر در بین آنها، ضروری است، زنبورداران علاوه بر شناخت علایم آفات و بیماری‌ها، از راهکارهای جلوگیری و کاهش تاثیر آنها اطلاع کسب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز