خبرگزاری کار ایران

صالحی خبر داد:

ایجاد سامانه برای ثبت مصوبات و کمیسیون‌های شوراها در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۷۶

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از ایجاد سامانه‌ای برای ثبت تمام مصوبات و کمیسیون‌های شوراها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی در همایش گرامیداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها در شهرستان آبیک اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که نهاد نوپای شکل گرفته شورا را تهدید می‌کند و موجب می‌شود از کارکردهای اجتماعی و شهری فاصله بگیرد ورود به صف‌بندی‌‎های سیاسی، جناحی و حزبی است.

وی افزود: سال گذشته شوراهای شهرا با مشکلات و مضایق مالی بسیاری مواجه بودند که در 19 شهر استان قزوین مشکلات جدی وجود داشت و با همکاری شوراها و شهرداران مبالغی به حساب شهرداری‌ها واریز شد گرچه ناچیز بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین دو قطبی شدن شوراها را آسیب جدی دانست و ادامه داد: از شوراها درخواست می‌شود به انتظارات مردم توجه کنند و مسیر شفاف‌سازی را باز کنند و مردم هم طبق قانون حق دارند از مسائل مالی شوراها اطلاع یابند تا به مشارکت مردم لطمه وارد نشود.

صالحی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای برای ثبت تمام مصوبات و کمیسیون‌های شوراها در استان قزوین اضافه کرد: اطلاععات این سامانه به مردم و نخبگان اعلام می‌شود و می‌توانند نقطه نظرات خود را اعلام کرده که در مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید به مسائل مالی و هزینه‌ای دقت بیشتری داشته باشند و بیشتر به درخواست‌ها  و مطالبات مردم توجه کنند و درهزینه‌ها مدیریت را لحاظ کنند.

این مسئول تصریح کرد: شوراها باید در بخش پروژه‌ای اولویت‌بندی کرده و به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بپردازند و توقعات را در راستای بودجه برآورده کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: موضوعی که سال‌های گذشته غفلت شده ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها بوده که شهرداران و مسئولان قضایی باید به طور جدی پیگیر این موضوع باشند تا از تصرف حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

صالحی یادآور شد: اگر امسال اعتباری تخصیص داده شود، مسیرهای حریم رودخانه‌ها را بازگشایی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز