خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا:

همایش اندیشه‌های ضیاء الدین سردار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۳۹

عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نشست تخصصی بین المللی اندیشه های ضیاء الدین سردار، با حضور چهره های برجسته حوزه و دانشگاه، در دو شهر قم و تهران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، امروز در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های ضیاء‌الدین سردار، که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش به همت قطب علوم انسانی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه به ترتیب در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه باقرالعلوم قم برگزار می شود.

او افزود: میز علوم انسانی قطب نظام متقن علوم اسلامی تشخیص داد که از برخی چهره های بین المللی در حوزه علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی با دعوت از آنها انجام داده و در جهت گفتگوهای علمی حوزه ها و جامعه علمی ایران فعال شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دعوت صاحبنظر در این عرصه برای شرکت در این همایش بین المللی خبر داد و گفت: در این همایش، از کتاب اسلامی سازی دانش که ترجمه کتابی از اسپرین برگ است، رونمایی می شود.

او تصریح کرد: سال گذشته برونو لاتور از چهره های صاحب نام در فلسفه علم و فلسفه علوم اجتماعی توسط این میز شناسایی شد که مباحث او برای جامعه ایرانی می تواند مناسب باشد.

پارسانیا به جریانات فکری فعال در حوزه اسلامی سازی علوم اشاره کرد و افزود: یکی از این جریانات، جریان علمی و معرفتی اجمالیون است و ضیاء الدین سردار هم در این گروه جای می گیرد، رویکرد سردار، پست مدرن است و از منظر پست نرمال به وضعیت علوم در جهان اسلام می پردازد.

او با اشاره به مقدمات این همایش گفت: در دانشگاه های تهران و باقرالعلوم طی دو نیمسال تحصیلی، درسهایی که ناظر به بحث های ایشان بود را گذاشتیم و از خلال این تدریس ها، دو جلد کتاب آماده شده است.

عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: یک کتاب در مورد اجمالیون و دیگر جریان های اسلامی سازی معرفت نوشته شده است و کتاب دیگر مقالاتی است که به صورت مستقل در مورد نظریات ضیاء الدین سردار نوشته و جمع آوری شده که بزودی منتشر می شود.

او با بیان این مطلب که هردو کتاب مذکور در این همایش بین المللی رونمایی خواهد شد، گفت: از مجموع این مقالات، ۸ مقاله در این همایش دو روزه ارائه خواهد شد.

پارسانیا برقراری ارتباط زنده با ضیاء الدین سردار در آمریکا و جردن سرا در بارسلون را از برنامه های این همایش ذکر کرد و گفت: ضیاء الدین سردار رویکردی مثبت به اسلامی سازی علوم در جهان اسلام دارد.

او، آشنایی با جریان های معرفتی و اندیشه های صاحبنظران و ایجاد گفت وگو بین جامعه علمی ایران با این اندیشه ها و نیز بین خود این جریان ها را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد و ادامه داد: پیامدهای ورود به عرصه اسلامی سازی علوم در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد تا ببینیم آیا جهان اسلام می تواند این رویکرد را بپذیرد یا با آن چالش خواهد داشت؟

**در ادامه، ساجدی دبیر اجرایی نشست بررسی اندیشه های ضیاء الدین سردار از برگزاری دو پیش نشست با حضور مجازی سردار خبر داد و افزود: نزدیک کردن اندیشه ها و ایجاد گفتگو بین نخبگان جهان اسلام از جمله اهداف این همایش است.

او یادآور شد: در همایشی که در دانشگاه تهران برگزار می شود، چهار مقاله ارائه خواهد شد و سپس با سردار ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد و سپس از کتاب اسلامی سازی دانش رونمایی خواهد دشد.

دبیر اجرایی نشست بررسی اندیشه های ضیاء الدین سردار ادامه داد: در همایشی که در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می شود نیز چهار مقاله ارائه خواهد شد و سپس جردن سرا به صورت مجازی سخنانی در مورد اندیشه های اجمالیون خواهد داشت.

او جمع بندی مطالب ارائه شده در این همایش دو روزه توسط پارسانیا را پایان بخش همایش دانست و گفت: در تلاش هستیم این همایش از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز