خبرگزاری کار ایران

فتانه شکرالهی خبر داد:

40 تجهیز غیر استاندارد مراکز تفریحی البرز پلمپ شد/طرح بازرسی ضیافت ماه رمضان آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۱۱

مدیرکل اداره استاندارد استان البرز گفت: سال گذشته فرآیند استانداردسازی هزار و 600 تجهیز تفریحی در پارک ها و مهدکودک ها، کنترل و 40 تجهیز غیراستاندارد در سال 97 پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتانه شکراللهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اهمیت رونق تولید در سال جاری، مسئولیت های استاندارد سازی کالاهای تولیدی بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

وی با ارائه گزارش از عملکرد سال گذشته، اظهار داشت: کیفیت کالاهای تولید داخل استان، مشمول نظارت و بازرسی استاندارد می شود. همچنین برای نظارت کالاهای وارداتی، بخشی از مایحتاج کنترل کیفیت از سطح بازار، خریداری و آزمایش آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

شکرالهی با عنوان اینکه سال 97 تعداد 980 اظهارنامه و محموله وارداتی، مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: استان البرز در ارتباط با صدور پروانه رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص داد در واقع 1.6 درصد از صدور پروانه‌های کشور در البرز صادر شده است.

مدیرکل اداره کل استاندارد استان البرز با عنوان اینکه یک مورد از تولیدات استان البرز برای تدوین بین المللی به سازمان بین المللی استاندارد معرفی و مورد قبول واقع شده، گفت: هزار و 77 واجد تولیدی در البرز مشمول استاندارد استان قرار گرفت و در مجموع سال گذشته رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

وی گفت: سال گذشته حدود 15 هزار و 440 وسیله سنجش مانند ترازو های واحدهای تولیدی، بررسی شد که کم فروشی صورت نگیرد و در این ارتباط 180 مورد ترازو جمع آوری و پلمب شده و 150 مورد نیز مشمول اخطار شد که نیازمند تعمیر بودند. همچنین باسکول‌ها نیز در راستای مقابله با کم فروشی مورد بررسی قرار گرفت و هزار و 860 مورد ناظر جایگاه سوخت بررسی و 108 ناظر جایگاه سی ان جی بازرسی شد. مواردی که مشمول تخلف بود به عنوان ناظر عالی مجموعه، پلمپ شد.

شکراللهی تاکید کرد: سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم که ایمنی و سلامت مردم را رقم بزنیم و برنامه هایی را در دستور کار سال جدید قرار داده ایم تا بتوانیم با ارتقاء کیفیت شعار رونق تولید را محقق کنیم. سال گذشته فرآیند استانداردسازی هزار و 600 تجهیز تفریحی در پارک‌ها و مهدکودک‌ها با بودجه سازمان ملی استاندارد آغاز شد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج استاندارد سازی تجهیزات مراکز تفریحی 278 مرکز دارای 535 تجهیز بازی، تحت بازرسی قرار گرفت و 40 تجهیز غیراستاندارد در سال 97 پلمپ شد.

شکرالهی به انجام پروژه‌های تحقیقاتی در راستای بررسی استاندارد تولیدات مصرفی و رایج مردم اشاره کرد و افزود: تحقیقات در لوازم آرایشی و میزان سرب مصرفی در این تولیدات آغاز و میزان سرب نمونه‌های تولیدی داخلی و خارجی در حوزه لوازم آرایشی، بررسی شد و این فرایند همچنان ادامه دارد.

شکراللهی در ارتباط با کنترل کیفیت ماست، گفت: ماست‌های صنعتی ملزم به رعایت استانداردها هستند و به صورت روتین مورد بررسی قرار می گیرند و برای نخستین بار ماست سنتی هم جزو تولیدات داخلی، کنترل کیفیت می شود.

این مدیر استانی با اشاره به کنترل های ویژه سطح بازار، گفت: کنترل در مراکز فروش منجر شد تا 2 هزارو 118 نمونه از واحدهای تولیدی و بازرسی و 11 هزار و 974 بازرسی از سطح بازار انجام شده است.

به گفته این مقام مسؤول در سال 97 تعداد 608 مورد خریداری محصولات متنوع از سطح بازار با هدف بازرسی و آزمایش انجام شده است.

 شکراللهی به اهمیت به روزآوری اطلاعات و آموزش مدیران کنترل کیفی تأکید کرد و افزود: 19 هزار و 674 ساعت آموزش در اداره استاندارد استان البر برای این قشر انجام شده است.

شکرالهی به کنترل آسانسور اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسی آسانسورها به درخواست مالکین و مدیران ساختمان انجام می شود.

وی با عنوان اینکه پایان کار شهرداری در صورت آسانسور ایمن صادر می شود، تصریح کرد: آسانسور ادارات دولتی و یا مراکز پر تردد از نظر قانونی مورد رصد قرار خواهد گرفت.

شکرالهی در پایان با اشاره به طرح ضیافت گفت: این طرح با هدف بررسی کالاهای مصرفی مردم از جمله روغن‌های مورد استفاده در تهیه شیرینی مخصوص ماه و سایر مواد خوراکی طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز