خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

تاکید شورای رسانه آبیک بر توجه به نکته مغفول در ماجرای پیغمبرکوه

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۸۴

در بیانیه شورای رسانه شهرستان آبیک در حمایت از محیط زیست، بر توجه به نکته مغفول در ماجرای پیغمبرکوه تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، با توجه به اعتراض‌ها و تشکیل زنجیره‌های انسانی متعدد مردمی مبنی بر جلوگیری از فعالیت معادن در پیغمبرکوه به عنوان بام آبیک در شمال این شهر در راستای حفظ محیط زیست و نفس آزاد و راحت کشیدن مردم، بیانیه‌ای از سوی شورای رسانه شهرستان آبیک در حفاظت از محیط زیست و پیغمبرکوه، این بام و نماد آبیک صادر شده است.

 در این بیانیه آمده است: "هوای سالم" مطالبه عمومی مردم آبیک و توقف معادن شمال آبیک خواسته به حق آنان است؛ موضوعی که از مدت‌ها قبل، آغاز و پس از فراز و فرودهایی دوباره با پیشتازی کوهنوردان و دوستداران محیط زیست، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی و برخی مسئولان ادامه یافت و حال به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مطالبه‌ای که حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک از تریبون مقدس نماز جمعه آن را به گوش همگان رساند و ضمن اعلام حمایت از پیشنهاد فرماندار آبیک، خواستار تعطیلی معادن شمال آبیک شد و با دعوت همگان به راهپیمایی به سمت پیغمبرکوه در جمعه پیش رو (13 اردیبهشت) برای حمایت از محیط زیست حجت را بر مسئولان تصمیم‌گیر تمام کردند و ان شاءالله با حضور پرشور مردم در جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه نگاه‌ها بیش از پیش به پیغمبرکوه متوجه خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نکته مغفول ماجرا رساندن پیام ملت شریف آبیک به صاحبان امضاهای طلایی در استان قزوین است که دیگر پیشانی آبیک، کاندیدای صدور مجوز معادن نباشد و کسی حق صدور مجوز معدن به خود ندهد.

 البته تدابیر لازم برای تعطیلی همه معادن شمال آبیک اندیشیده شود تا به تنها منفذ تنفسی هرستان آبیک که همان پیغمبرکوه است، دست‌اندازی نشود و هوای سالم را که مطالبه آنان است به مردم برگردانند.

در بخش دیگری از بیانیه تاکید شده است: در این میان، رسانه‌ها بر اساس رسالت خود همراه مردم و زبان گویای آنان بوده و بر ضرورت اعلام موضع و پیگیری همه مسئولان شهرستان در این رابطه و توجه دستگاه‌های نظارتی بر امضاهای طلایی و سفارش‌های جناحی تاکید می‌کنند و در این راستا تلاش خواهند کرد تا همراه با مسئولان شهرستان، نگاه و نظر مسئولان استان و کشور را به مطالبات شهرستان آبیک معطوف داشته تا محیط زیست پاک و هوای سالم به آنان بازگردانده شود.

و من‌الله التوفیق

شورای رسانه شهرستان آبیک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز