خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین بیان کرد:

بررسی طرح یارانه پنهان، با درنظر گرفتن جامعه آماری هفتاد درصدی

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۱۹

استاندار قزوین گفت: اکثریت جامعه آماری از نظر اقتصادی برای ما مشهود است و حداقل هفتاد درصد جامعه آماری، برای ما مشخص است. یک کارگروه ویژه جهت بررسی همه تبعات یارانه ها و نوع پرداخت آن تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین ، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صبح امروز به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مدیران دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

استاندار قزوین در این جلسه بیان کرد: اگر سیر تاریخی کشور را مرور کنیم هرچه به عقب تر بر می گردیم اختلاف طبقاتی کمتر است.

وی گفت: دولتها به همین دلیل مداخله کرده و یکی از روشهای دولت ها، بحث وضع یارانه ها جهت رفع اختلاف طبقاتی بوده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: دولتها برای اینکه فاصله طبقاتی را کم کنند و وضعیت فقر را کاهش دهند، بحث یارانه را پیش کشیدند. طبیعتا باید با در نظر گرفتن شرایط خود، از تجربیات کشورهای موفق نیز برای هدفمندی یاران ها استفاده کنیم.

زاهدی عنوان کرد: یارانه نقدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چون یارانه پنهان در استان وجود ندارد، مطمئنا مشکلات زیادی ب وجود می آید و در مجموع باید نظام و مجلس تصمیم گیری کنند چرا که در غیر این صورت مشکلات موجود بیشتر شده و در واقع هدرمندی یارانه ها ایجاد می شود.

وی افزود: بحث اعتماد مردم اهمیت بالایی دارد. مردم باید در خصوص اجرای طرح یارانه پنهان توجیه شوند چون اگر این اتفاق نیفتد مشکلات زیادی ایجاد می شود.

هنوز قانون هدفمندی یارانه نداریم

در ادامه داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه دست اندرکار هستیم و هنوز قانون هدفمندی یارانه نداریم.

وی گفت: متاسفانه با توجه به هدف پرداخت یارانه ها، تاکنون این یارانه ها، دهک های بالایی را قویتر کرده و کمتر به افراد نیازمند پرداخته شده است.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حتما باید در مرحله اول روی یارانه های نقدی اقدام کنیم. در یارانه آشکار نارضایتی مردم بسیار زیاد است. لذا اصل اقدام، یعنی بررسی هدفمندی یارانه ها و اجرای طرح یارانن پنهان بسیار خوب است و می تواند ساماندهی مناسبی ایجاد کند اما نارضایتی های اجتماعی به وجود آمده را باید با بررسی های مناسب کاهش داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز