خبرگزاری کار ایران

ابتکار بیان کرد:

41 درصد کارمندان دولت را بانوان تشکیل می‌دهند/ مشکلات خانواده، ریشه در مشکلات اقتصاد دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۴۰

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: عدالت جنسیتی یکی از جنبه‌های مختلف عدالت در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که با حضور استاندار و امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: یکی از اهداف انقلاب، عدالت بود و این عدالت تفاسیر مختلفی دارد.

وی افزود: عدالت جنسیتی یکی از جنبه‌های عدالت است و به معنای این است که خدماتی را که دولت به افراد مختلف می‌دهد برای مردان و زنان یکسان در نظر بگیرد.

ابتکار ادامه داد: یکی از خدمات بحث دسترسی به آموزش برای تمامی افراد جامعه است اما هنوز در برخی نقاط کشور به‌دلیل نگاه محدود قومیتی شاهد بازماندن دختران از تحصیل هستیم. خوشبختانه در ماه‌های اخیر با همکاری آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد در حال پیگیری تحصیل این افراد هستیم.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: در جلسه با حسن روحانی شاخص‌های مختلف جنسیتی مشخص و به اکثر دستگاه‌ها ابلاغ شد و در سال جدید نیز این شاخص‌ها به دیگر ارگان‌ها ابلاغ می‌شود.

ابتکار درباره مشکلات خانواده‌ها نیز گفت: اکثر مشکلات خانواده، ریشه در مشکلات اقتصاد دارد و متاسفانه در قرن اخیر ما با مشکل اختلال ارتباط مواجه هستیم.

وی ادامه داد:در دوره جدید سوتفاهمات بین اعضای خانواده بسیار شایع شده و از طرفی کودکان اعتراض دارند که درک والدین پایین آمده است، به نحوی که ارتباط مجازی بسیار راحت‌تر از ارتباط خانواده هاست.

ابتکار درباره اجرای عدالت در دولت نیز گفت: تصمیمات رییس‌جمهور مبنی بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف  باعث جوان‌گرایی و عدالت محوری دولت شده و سعی بر این است که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری 30 درصد پست‌های مدیریتی به بانوان اختصاص یابد.

همچنین محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با توجه به هفته کار و کارگر بیان کرد: براساس فرمایش رهبر انقلاب جامعه کارگری از وفادارترین افراد به نظام هستند و به همین دلیل تمام مسوولان مربوطه باید به این قشر از جامعه توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: کارگران در تمامی عرصه‌ها علاوه بر وظایف شغلی، به وظایف دینی و انقلابی خود نیز به‌طور کامل عمل کردند و الان رسالت ما این است که به خواسته‌های آنان توجه کنیم.

سنجری افزود: در شرایط امروز جنگ اقتصادی، سرمایه بزرگ نظام کارگران هستند اما این قشر زحمتکش همیشه دغدغه امنیت شغلی و اقتصادی را دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار رونق تولید، باید تلاش کنیم تا در نهایت تحقق این شعار باعث حفظ بنگاه‌های اقتصادی و حفظ امنیت شغلی کارگران باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال رونق تولید افزود: رهبر معظم انقلاب از یک دهه گذشته نامگذاری سال‌ها را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند و نامگذاری امسال به‌عنوان سال تولید ملی نشان دهنده اهمیت مقوله اقتصاد و معیشت مردم است.

علیرضا رزم‌حسینی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق تولید ملی از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند و در کمیته رفع موانع تولید هم برای تحقق سیاست های مدنظر رهبر انقلاب در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در مناطق روستایی و شهری استان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به هنگام باعث شد خسارت‌های زیادی در اثر وقوع سیلاب نداشته باشیم اما با این حال به برخی منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد شد که فرآیند بازسازی مناطق سیل‌زده از 15 روز آینده آغاز خواهد شد.

رزم‌حسینی بیان کرد: با توجه به پیش بینی وضعیت بحرانی در شهر مشهد به لحاظ تامین آب و برای اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای عبور از شرایط کنونی درخواست کرده بودیم که خوشبختانه بارش های اخیر تاحدودی مشکلات را کاهش داد.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید نسبت به بازگشایی مسیل رودخانه ها در استان اقدام و با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها برخورد کنند تا از بروز خسارت های سیل در آینده پیشگیری شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم مقابله با زمین‌خواری تاکید کرد و گفت: فرمانداران برای جلوگیری از زمین خواری در حاشیه شهرها با دستگاه قضایی همکاری داشته باشند و برای پیشبرد برنامه‌های خود، موضوع را در شوراهای تامین شهرستان و استان مطرح کنند. 

وی ادامه داد: بابت همراهی خوب دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس و ائمه جمعه با دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم تداوم این شرایط منجر به تحولات گسترده اقتصادی در استان شود. 

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مدیرانی که ملاقات عمومی با مردم دارند، درخواست می‌کنم که این روند را تداوم بخشند و مدیرانی هم که هنوز زمانی برای ملاقات با مردم درنظر نگرفته‌اند، انتظار می‌رود که نیم روز از هفته کاری خود را به این موضوع اختصاص دهند.  

وی در پایان به توانمندی بانوان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف مدیریتی اشاره کرد و گفت: می‌دانیم که بانوان کارآیی دارند و می‌توانند در شبکه دولت مشغول فعالیت شده و منشاء عملکردهای شایسته باشند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بانوان تحصیل کرده می‌توانند با استفاده از فضای مجازی، نسبت به راه‌اندازی کسب و کارهای دانش بنیان اقدام کنند.

وی خطاب به مدیران استان گفت: مدیرانی که ملاقات عمومی با مردم ندارند حتما هفته‌ای چند ساعت را به این کار اختصاص دهند و شکایات مردمی را سریع‌تر پاسخ داده و پیگیری کنند.

رزم حسینی افزود: فرمانداران نیز با زمین‌خواری به‌صورت جدی و در صورت نیاز با هماهنگی مسئولان قضایی اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند این پدیده وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز