خبرگزاری کار ایران

محمدعلی طالبی مطرح کرد:

خط قرمز ما رعایت حقوق کارگران است/ حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ یزدی به یزد منتقل شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۲۵

استاندار یزد با اشاره به برخی انتقادات درست و بجا از متمرکز بودن حساب برخی شرکت‌ها در تهران گفت: حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ یزدی به یزد منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد اظهار داشت: سال رونق تولید باید سال پرشتاب و چابک برای کارگروه تسهیل باشد و بانک‌ها و دستگاه‌ها در این عرصه بهتر فعال باشند و برنامه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نیز برنامه‌ای را برای بهبود وضعیت کسب و کار ظرف یک هفته ارائه کنند ادامه داد: درخواست داریم بانک‌ها در راهبرد توسعه برابر استان توجه لازم را به شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار داشته باشند و به برخورداری همه مناطق استان کمک کنند.

استاندار یزد از اولویت‌های استان را علاوه بر حفظ اشتغال، راه اندازی ظرفیت‌های خالی برشمرد و گفت: در شاخه های مختلف اقتصادی ظرفیت های خالی و راکدی داریم که قابلیت فعال شدن دارد و بانک ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: مجموعه راهبردهایی که در حوزه اشتغال داریم نهایی شود و با تصویب کارگروه به عنوان مبنای فعالیت دستگاه ها قرار گیرد و تسهیلات در بخش هایی که لازم است برود و در بخشی که مغایرت دارد و ممکن است مهاجرت را افزایش دهد یا با محیط زیست تضاد دارد نرود.

طالبی با بیان برخی انتقادات بجا در خصوص متمرکز بودن حساب های بانکی شرکت های تولیدی و معادن بزرگ در تهران گفت: در خصوص انتقال حساب های بانکی معادن نیز پیگیری می کنیم تا حساب ها به یزد منتقل شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش دستمزد ها، نگرانی هایی از بابت تعدیل نیرو در واحدهای صنعتی استان وجود دارد و لازم است تا با کمک کمیسیون کارگری شرایطی را فراهم آوریم که کم ترین تعدیل نیرو و آسیب به جامعه کارگری وارد شود.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: ضروریست تشکل‌های کارگری تحت پوشش حمایت‌های قانونی قرار گیرند و خط قرمز ما در استان در ارتباط با کارفرمایان، رعایت حقوق کارگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز