خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد :

امید با حرف زدن درست نمی شود مردم کارآمدی را می‌بینند/ تلاش برای بازگشایی راه‌های منتهی به حرم رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۹۸

رئیس شورای شهر مشهد گفت:سعی بر این داریم که خیابان ها و باغ راه های منتهی به حرم رضوی را باز گشایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد شورای شهر گفت:مشهد آبروی ایران و نگین مذهبی کشورهای اسلامی است و سالانه حدود 27 میلیون نفر وارد مشهد می شوند که این آمار به معنای است که هرسه سال به میزان جمعیت کل ایران وارد مشهد می شوند.

حیدری ادامه داد:باید به گونه ای عمل کرد که این شهر را از کل کشور متمایز کنیم و این جز اصولی است که همواره شورای شهر بر آن تاکید دارد.

حیدری در خصوص چهره اصلاح طلبی شورای شهر نیز گفت: ما از ابتدا از سیاست پرهیز کردیم، زیرا کار شورا فرهنگی است و همین امر موجب تعامل بهتر با دیگر جریانات کشور شد .

حیدری افزود:موضوع اعتماد سازی میان مردم و مدیریت شهری از رویکردهای شورای شهر در این مدت بوده است زیرا شهرداری ها در طول تاریخ با مردم فاصله داشته اند و نتوانسته اند ارتباط خوب و نزدیکی با مردم برقرار کنند.

وی گفت:در حالی که صدها پرونده در خصوص املاک در دادگاه ها وجود دارد مشهد اولین شهری است که بسیاری از اطلاعات املاک را در سامانه نوسازی و املاک قرار داده تا از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری شود.

وی در باره تزریق امید و نشاط در جامعه گفت:مردم باید کارآمدی را در حوزه های مختلف عمرانی و شهری با تمام مجود لمس کنند و همه ما می دانیم که امید با حرف زدن محقق نمی شود بلکه باید به تمامی قول ها و شعارها جامه عمل پوشاند آن هم در شرایط فعلی که متاسفانه بسیاری در خارج از کشور سعی در ناامیدی مردم از کشور را دارند.

وی در خصوص کمپین حقوق شهروندی نیز گفت: رئیس محترم جمهور در قالب مستند جامع تمامی حقوق شهروندی را به دستگاه های دولتی ابلاغ و آن ها رو موظف به اجرای آن کرده اند و ما نیز در راستای برنامه های شورا مدافع این حقوق هستیم.

حیدری ادامه داد:اگر مردم ما نسبت به حقوق خود آگاه باشند باید تمام مسئولان پای کار بیایند و پاسخگوی مردم باشند، مردم باید از منتخبین خود مطالبه کنند، لذا در این زمینه شورای شهر به نمایندگی از مردم پیش قدم شد و با کارهای مختلفی از جمله اکران شهری قصد مطالبه از مسئولان را دارد.

وی در خصوص تهاتر بدهی های شهرداری با دولت نیز گفت:میزان این بدهی ها 6 هزار و 500 میلیارد تومان بود که با اندیشه و تفکر مدیران شهری 4هزار و 400 میلیارد تومان از کل مبلغ با دولت تهاتر شد که این میزان معاول 2سال درآمد شهرداری بود.

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص انتصابات نیز توضیح داد: شورای شهر مسئو لیت و دخالت مستقیم در این امر را ندارد اما به طور طبیعی برنامه ها و پیشنهاد هایی را ارائه می‌دهد اما در نهایت تصمیم گیرنده شخص شهردار است.

حیدری در خصوص تعطیلی کوهستان پارک مشهد نیز گفت: مالکیت این مجموعه با بانک دی است و در دوره شهردار قبلی مذاکراتی با این بانک صورت گرفت و شهرداری برای تملک و راه اندازی مجدد آن از سوی سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرد اما متاسفانه در خصوص قیمت هنوز به توافق نرسیده ایم، ضمن اینکه به هیچ وجه شهرداری اجازه تغییر کاربری این مجموعه را به هیچ شخص نخواهد داد.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص حمل و نقل عمومی باید نظر دهند گفت: هر یک کیلومتر قطار شهری هزینه ای معادل 600 میلیارد تومان در بر دارد.این در حالی است که خطوط ویژه بی آر تی 10 میلیارد هزینه دارد در صورتی که کارکرد آن ها باهم برابر است.

حیدری افزود:بنابراین مردم باید نظر دهند که کدامیک از این وسیله ها باعث خیر عمومی و جامعه می شود.

رئیس شورای شهر مشهد در رابطه با مناطق کم برخوردار نیز گفت:سعی بر این است که این مناطق را ارتقا دهیم و یا مناسب سازی کنیم، به گونه ای که ما از کل شهر 300 میلیون درآمد داشته ایم اما بالغ بر 800 میلیون در این مناطق هزینه کرده ایم تا باعث رشد و  توسعه مناطق کم برخوردار شویم.

وی افزود:اختصاص 50 درصد از بودجه کل آسفالت ، شناسایی مناطقی که باعث آب گرفتگی می شوند و ساخت و تکمیل مسکن ارزان قیمت از جمله اقدامات شورای پنجم برای منطق کم برخوردار شهر است.

حیدری در رابطه با بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیز گفت:طرح های بسیاری در این زمینه ارائه و گاهی اجرایی شده و قرار بر این بوده که حرم مظهر در کانون این بافت قرار گیرد، اما ساخت هتل ها و مراکز تجاری با ارتفاع زیاد مانع تحقق این امر شده است.

وی افزود:سال جدید سعی بر این داریم که خیابان ها و باغ راه‌های منتهی به حرم رضوی را باز گشایی کنیم تا برای مسافران و مجاورین حضرت رضا(ع) حس معنوی بیشتری ایجاد شود.

حیدری در پایان گفت:ما معتقد هستیم برنامه های فاخر هنری و موسیقی باید در شهر مشهد ترویج داده شود و خود مردم نیز به این نتیجه رسیده اند که در این گونه برنامه ها باید شئونات اسلامی را رعایت کنند و این اصلا صحیح نیست که شهروند مشهدی برای شرکت در برنامه های هنری و موسیقی راهی دیگر شهرهای کشور شود.

وی افزود: هنرمندانی مانند محمد اصفهانی و حسام الدین سراج اگر نتوانند در این شهر برنامه اجرا کنند، هیچ توقع دیگری نمی توان از هنر و فرهنگ در شهر داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز