خبرگزاری کار ایران

راه اندازی نمایشگاه ابتکارات مدارس غیردولتی درقزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۷۳

نمایشگاه توانمندی ها و ابتکارات مدارس غیردولتی قزوین روز شنبه با حضور مجتبی زینی وند رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سرای سعد السلطنه قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش قزوین در این مراسم گفت: سومین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی استان شامل ابتکارات دانش آموزان این مدارس در طرح ها و جشنواره‌های ایران مهارت، جابر بن‌حیان، المپیادها و جشنواره خوارزمی است.

قاسم ابراهیم زاده افزود: این نمایشگاه به همت سه منطقه از 6 منطقه قزوین که مدارس غیر دولتی دارند دستاوردهای دانش آموزان 30 مدرسه استان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

وی اضافه کرد: ایجاد روحیه تعامل و همکاری بین مجموعه مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی، ارائه دستاوردهای علمی، فرهنگی و پژوهشی مدارس، ایجاد زمینه برای برنامه ریزی جهت تقویت فعالیت های مدارس با رویکرد مسایل مهارتی، تمرکز بر اولویت دادن به آموزش مهارت ها در مدارس، ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش و مدرسه متعالی به استناد سند تحول بنیادین و ایجاد خودباوری و شناخت خانواده ها در انتخاب مدارس از جمله اهداف برگزاری اینگونه نمایشگاه ها است.

ابراهیم زاده، تقویت روحیه تحقیق، تعقل، تفکر و بررسی، نقد و ابتکار، ترویج زبان فارسی، پرورش روحیه کتابخوانی و مطالعه در مدارس، پرورش روحیه مشارکت و همکاری در مدارس، حفظ میراث فرهنگی، هنری و تاریخی و پرورش روحیه احترام به قانون را از دیگر اهداف این مدارس در برگزاری این نمایشگاه ها عنوان کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، گفت: دست سازه های دانش آموزان و همچنین نوآموزان پیش دبستانی، تولیدات علمی دانش آموزان در قالب جزوات، کتاب ها و پژوهش ها، طرح های علمی در قالب نمونه طرح های جابربن حیان، ساخت وسایل و ابزارهای علمی، جمع آوری اطلاعات، ساخت و تولید نرم افزارها، ارایه فعالیت های مدارس در قالب لوح فشرده و آلبوم، دست سازه های دانش آموزان از دروس مختلف به ویژه هنرستانها و تولیدات و خلاقیت های فوق برنامه مدارس غیر دولتی از جمله دستاوردهای دانش آموزی هستند که در معرض دید عموم گذاشته شده اند.

استان قزوین دارای 238 مدرسه غیردولتی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز