خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری یزد مطرح کرد:

سامان دهی پسماندها با ظرفیت مجازات جایگزین حبس

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۱۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اعمال مجازات های جایگزین حبس گفت: برای مدیریت پسماند های شهری می توان از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی رایگان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین رحیمی زاده در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی مسئله پسماند های شهری، اظهار داشت: اداراتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، راه شهرسازی و شهرداری ها می توانند کمبود نیروی انسانی خود را از طریق درخواست به دستگاه قضایی و استفاده از احکام قضایی ارائه خدمات عمومی رایگان جبران کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پسماندها به نگاه متفاوت و جدی تری نیاز دارد تصریح کرد: نگاه قانون به مسئله پسماندها بیشتر نگاه پیشگیرانه و مبتنی برآموزش و فرهنگ سازی است که تحقق آن نیز نیاز به یک برنامه ریزی جامع، مدون و مستمر دارد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون در این زمینه می تواند موضوع جرم انگاری و برخورد قضایی جدی تری به دنبال داشته باشد ادامه داد: جرم انگاری قانون گذار در مسئله پسماندهای شهری سطحی و کم اثر است و این موضوع باعث شده تا در بازدارندگی تاثیر چندانی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی بتوان مشکلات ایجاد شده در این زمینه را سامان دهی کرد اظهار داشت: پسماندهای صنعتی، بهداشتی و نخاله های ساختماهی، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است و این موضوع نیازمند یک اقدام جدی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان داشت: این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از ظرفیتی که مجازات های جایگزین حبس دارد بتوان در خصوص ساماندهی پسماندها نیز بهره برد و بخش از مشکلات در این حوزه را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز