خبرگزاری کار ایران

چیت‌سازان در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد؛

13 درصد از مردم آبیک فاقد پرونده الکترونیکی سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۴۲۳

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: 13 درصد از مردم شهر آبیک فاقد پرونده الکترونیکی سلامت هستند که می‌طلبد مردم این شهر با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی، برای این مهم اقدام کنند.

محسن چیت‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: تاکنون 87 درصد از مردم شهرستان آبیک دارای پرونده سلامت هستند و برای آنها در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت ومراکز خدمات جامعه سلامت پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: 13 درصد باقی مانده‌ای که پرونده سلامت برای آنها تشکیل نشده از مردم شهر آبیک هستند که از مردم درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به این مهم اقدام کرده و از خدمات متنوع و رایگان بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: حق مردم است که از خدمات رایگان موجود در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت برخوردار شوند چرا که به سالم زندگی کردن آنها کمک می‌شود.

چیت‌سازان اضافه کرد: از جمله خدمات رایگانی که در پایگاه‌ها  وخانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامعه سلامت به مردم ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات حوزه سلامت روان، مشاوره تغذیه، ارائه خدمات مطلوب به مادران باردار، سلامت جمعیت و خانواده، بهداشت مدارس و دهان و دندان دانش‌آموزان تا 14 سالگی و دیگر خدمات حوزه بهداشتی و پزشکی اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» خاطرنشان کرد: راه سلامت از جاده بهداشت می‌گذرد که بهداشت در یک کلمه آگاهی تمام افراد جامعه به مقوله سلامت است و زمانی می‌توانیم به عنوان فرد سالم باشیم که در جامعه سالم زندگی کنیم.

این مسئول  با ذکر این مطلب که استرس موضوعی جدی است و انسان با آن زندگی می‌کند، بیان کرد: شاید به استرس‌های کوچک شبانه‌روز که بر ما وارد می‌شود، خیلی توجه نکنیم اما تاثیر خود را می‌گذارد و زمانی است که انبوهی از استرس در وجود انسان تبدیل به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود که بخشی از ریزفاکتورهای عوامل خطر سرطان و بیماری‌های غیرواگیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: بخش زیادی از مدیریت استرس به سبک زندگی انسان بازمی‌گردد.

چیت‌سازان ادامه داد: در شهرستان آبیک هم به تبع استان قزوین و کشور بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و سرطان‌ها به ترتیب بیشترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به پوشش درمانی مطلوب از سال 95 تاکنون، توانسته‌ایم از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان آبیک بکاهیم.

این مسئول مطرح کرد: درحوزه ارتقای سلامت مردم باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنیم و دستگاه‌های متولی دیگر باید شبکه بهداشت و درمان را یاری رسانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: توانایی پوشش همگانی سلامت مردم شهرستان آبیک را داریم به شرطی که مردم هم پای کار آمده و تحت پوشش پرونده سلامت قرار بگیرند و با دریافت خدمات مطلوب و رایگان، از بروز بیماری‌های مختلف درخود مصون بمانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز