خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

فرصت یک ماهه برای رفع موانع و راه‌اندازی فرودگاه مسافری پیام

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۷۵

استاندار البرز گفت: فرصت یک ماهه برای رفع موانع فرودگاه‌های فتح و پیام با رعایت حداقل استانداردها و ایمنی در نظر گرفته می شود، که پس از این مدت شاهد پرواز هواپیمای مسافری از پیام باشیم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه بررسی و حل موانع مسافربری شدن فرودگاه پیام که امروز در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه مسافربری شدن این فرودگاه یک مطالبه مردمی است، افزود: زیرساخت های لازم با صرف هزینه های بالا در فرودگاه پیام فراهم شد.

وی ادامه داد: بر اثر حادثه ای که حدود 3 ماه پیش در این فرودگاه بواسطه اشتباه خلبان رخ داد، بحث ادامه پروازهای مسافربری در پیام متوقف شد.

شهبازی گفت: پیگیری های بسیاری در راستای راه اندازی دوباره این فرودگاه صورت گرفت همچنین هفته گذشته طی دیداری با رئیس کل بازرسی کشور این موضوع مطرح شد.

وی افزود: طی طرح موضوع با رئیس کل بازرسی کشور مقرر شد که نشستی تخصصی در خصوص موانع راه اندازی بخش مسافربری پیام با حضور مسئولان مربوطه از فرودگاه های فتح و پیام، سازمان های نظارتی و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار و نتیجه آن به بازرسی کل کشور ارسال شود.

استاندار البرز اضافه کرد: در خصوص فرودگاه پیام به لحاظ تخصصی باید الزامات ایمنی رعایت شود تا از این نظر مانعی وجود نداشته باشد.

وی گفت: این نشست بمنظور راه اندازی و آغاز پروازهای مسافربری فرودگاه پیام برگزار شده چراکه ظرفیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی در این فرودگاه مهیا شده که باید مورد بهره برداری مردم قرار گیرد.

شهبازی افزود: تمام تلاش ما در حوزه های مختلف استان این است که امنیت، آرامش و سلامت مردم تامین شود از این رو راه اندازی فرودگاه پیام را با رعایت الزامات ایمنی و استانداردهای لازم در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد: با تمام این تفاصیل یک فرصت یک ماهه برای رفع موانع فرودگاه‌های فتح و پیام با رعایت حداقل استانداردها و ایمنی در نظر گرفته می شود، که پس از این مدت شاهد پرواز هواپیمای مسافری از پیام باشیم.

فرصت یک ماهه برای رفع موانع و راه‌اندازی فرودگاه مسافری پیام

فرودگاه پیام امکانات وسیعی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه قرار نیست اگر 2 فرودگاه در مجاورت یکدیگر قرار دارند، کار یک فرودگاه تعطیل شود، گفت: مشکلات فنی قابل حل است از این رو نباید به دلیل مشکلات فنی در روند کار یک فرودگاه اختلال ایجاد کند.

محمدجواد کولیوند افزود: مشکلات فنی فرودگاه فتح برای ایجاد بسترهای پرواز ایمن قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه پیام امکانات وسیعی در قالب اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد بنابراین نمی توان این ظرفیت بزرگ را رها کرد.

مشکلات فرودگاه های فتح و پیام قابل حل است

دیگر نماینده مردم رکج، آسارا، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه منطقه به یک فرودگاه با چنین ظرفیت هایی نیازمند است، گفت: نباید به دلیل اشتباه یک خلبان، سرمایه ملی را بلاتکلیف گذاشت.

عزیز اکبریان افزود: مشکلات فعلی قابل حل است و باید با تدابیری ویژه دوباره شاهد راه اندازی بخش مسافری پیام باشیم.

هیچ مانعی سر راه برقراری پروازهای مسافربری پیام وجود ندارد

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در ادامه با بیان اینکه فرودگاه های قلعه مرغی و مهرآباد نیز فاصله ای مشابه فرودگاه های فتح و پیام را دارند، عنوان کرد: ولی تاکنون شاهد حادثه ای بواسطه همجواری فرودگاه های مهرآباد و قلعه مرغی نبودیم.

محمدسعید شرفی گفت: فرودگاه پیام دارای حداقل‌های استاندارد برای برقراری پرواز است از این رو مانعی سر راه ادامه پروازهای مسافری این فرودگاه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات فرودگاه های فتح و پیام قابل حل است، افزود: فرودگاه پیام باید راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد چراکه معین فرودگاه مهرآباد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز