خبرگزاری کار ایران

رمضان حیدری خبر داد:

جمع‌آوری نخستین هدایای فرهنگی مردم آبیک برای کودکان و نوجوانان سیل‌زده لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۱۷

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: نخستین محموله کمک‌های فرهنگی مردم نوع‌دوست شهرستان آبیک به کودکان و نوجوانان سیل‌زده استان لرستان جمع‌آوری شده است.

رمضان حیدری در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا در قزوین اظهار کرد: طی فراخوانی از مردم شهرستان آبیک درخواست شده بود کتابخانه‌های عمومی این شهرستان آماده جذب کمک‌های نقدی جهت خرید کتاب واسباب‌بازی وهمچنین پایگاه دریافت کتب اهدایی واسباب‌بازی‌های نو و قابل استفاده (درحد نو) است.

وی افزود: مردم شهرستان آبیک با شرکت در این امر خداپسندانه فرهنگی، با حضور در کتابخانه‌های شهرستان آبیک اعم از کتابخانه‌های امام محمدباقر (ع) و امام رضا (ع) شهر آبیک و کتابخانه  امام علی (ع) شهر خاکعلی هدایای خود شامل بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان واسباب بازی و پوشاک را به کودکان و نوجوانان سیل‌زده اهدا کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک ارزش ریالی کمک مردم شهرستان آبیک به کودکان و نوجوانان سیل‌زده استان لرستان را حدود 50 میلیون ریال ذکر و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها شامل کتاب‌های قصه رده سنی کودک و نوجوان، البسه شامل کفش و پوشاک، اسباب‌بازی رده‌های سنی کودک و بازی‌های فکری رده نوجوانان و کمک‌های نقدی و تبدیل آن به اسباب‌بازی بوده است.

حیدری ادامه داد: هدف از کمک به کودکان و نوجوانان سیل‌زده در قالب بسته‌های فرهنگی و اسباب‌بازی این بود که کودکان ونوجوانانی که در کمپ‌های استقرارموقت سیل‌زدگان  حضوردارند، با مطالعه کتاب و بازی وسرگرمی با اسباب‌بازی‌ها، لحظاتی از میزان غم وتألم آنها کاسته شده ولحظات شاد وسرگرم کننده‌ای برای آنان فراهم شود.

وی اضافه کرد: همچنین کاهش آسیب‌های روحی و روانی و ترمیم و بازسازی فکری و روحی کودکان و نوجوانان سیل‌زده از دیگر اهداف جمع‌آوری بسته‌های فرهنگی و اسباب‌بازی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین محموله بسته‌های فرهنگی و اسباب‌بازی اهدایی مردم به کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک به صورت متمرکز در استان قزوین جمع‌آوری و به استان لرستان ارسال می‌شود و در مرحله دوم کمک‌های نقدی و بسته‌های فرهنگی و اسباب‌بازی برای کودکان و نوجوانان استان سیل‌زده خوزستان ارسال خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک پذیرای مردم نوعدوست و خیّر شهرستان آبیک برای کمک نقدی و اهدای کتاب‌ و اسباب‌بازی به کودکان و نوجوانان سیل‌زده استان خوزستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز