خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

برگزاری دوره دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۸۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: پنجمین دوره دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی، اردیبهشت ماه جاری در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام اولیه پنجمین دوره دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی تا پایان اردیبهشت ماه در حوزه معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی شهر قزوین و نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا، هنرمندان و تولیدکنندگان باید ظرف مدت 2 ماه تقاضانامه مربوطه را مطابق با دستورالعمل ابلاغی تکمیل و آثار هنری و اطلاعات مربوط به آن‌ها را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه دوره تحویل دهند.

خزائلی تصریح کرد: هنرمند و یا تولیدکننده باید آثار خود را نیز به دبیرخانه تحویل دهد.

وی اظهار داشت: به دنبال این رویداد، نشست اولیه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی قزوین با هماهنگی سازمان مرکزی و با حضور نماینده سازمان و کارشناسان مربوطه در محل معاونت صنایع دستی استان قزوین برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری قزوین یادآور شد: معیارهایی چون مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و 2 پیش شرط احترام به ارزش‎های محیط در به کارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی تولیدکننده از موارد مهم در قضاوت داوران برای انتخاب بهترین اثر به شمار می‌روند.

خزائلی افزود: هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت باید برای خلق و تولید آثار هنری خود معیار‌ها و پیش شرط لازم را رعایت تا ضمن بهره‌مندی از امکان فروش بهتر آثار، بتوانند از تسهیلات مرتبط استفاده کنند.

استان قزوین دارای حدود 6 هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی‌های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز