خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی خبر داد:

تکمیل یک میلیون 196 هزار پرونده الکترونیک سلامت در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۷۹

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح تحول سلامت تاکنون 30 میلیون خدمت به متقاضیان در استان ارائه شده است، گفت:‌ یک میلیون 196 هزار پرونده الکترونیک سلامت در استان یزد ثبت و تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری می‌شود، اظهار داشت: از یکشنبه، هفته سلامت آغاز شد که برای روزهای این هفته نام‌های مختلفی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدف هفته سلامت توجه به خودمراقبی است که همه باید همکاری کنند، ادامه داد: بهترین منابع هر کشور نیروی انسانی است که باید آموزش و سلامت خوب داشته باشند که در کشور ما پوشش همگانی سلامت تأمین شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه امروز جهان گرفتار بیماری‌های غیر واگیر است که موضوع اصلی آن تغذیه است اضافه کرد: کم تحرکی نیز عامل بیماری های گوناگون است و مردم نیازمند تحرک هستند تا از بروز بیماری پیشگیری کنند و اولویت امروز ما هم پیشگیری از بیماری است.

وی با بیان اینکه «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است» به عنوان شعار محوری هفته سلامت امسال تعیین شده است افزود: ‌«دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت» عنوان روز اول، «آموزش به عنوان رکن سلامت» نام روز دوم، «مشارکت اجتماعی و سلامت» برای روز سوم،‌ «مراقبت‌های اولیه بهداشتی» عنوان روز چهارم، «سلامت در حوادث و مواقع بحرانی» شعار روز پنجم،‌ «سبک زندگی سلامت محور» برای روز ششم و «سلامت، جمعیت و خانواده» به عنوان شعار روز هفتم هفته سلامت تعیین شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به اهمیت طرح تحول سلامت در استان،‌ عنوان کرد: به واسطه اجرای طرح تحول تاکنون یک میلیون 196 هزار پرونده الکترونیک سلامت در استان یزد تکمیل و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 6 میلیون مراجعه خدمات سلامت و درمانی در استان یزد انجام شده، ‌تصریح کرد:‌ از ابتدای طرح تحول سلامت در استان یزد تاکنون 30 میلیون خدمت به متقاضیان ارائه شده و رضایت عمومی مراجعان را به همراه داشته است.

وی همچنین با اشاره به پوشش 100 درصدی خدمات بهداشتی در سطح استان یزد،‌ گفت: همه مردم و مسئولان جامعه باید سفیر سلامت باشند تا شاهد وجود سلامت در مردم جامعه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز