خبرگزاری کار ایران

مینایی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

زنان تنها 7 درصد پست‌های مدیریتی آموزش‌وپرورش را در اختیار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۲۰

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: میزان به‌کارگیری بانوان در سطوح مدیریتی وزارتخانه 5 درصد بوده که اکنون به 7 درصد ارتقا پیدا کرده که امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

فرحناز مینایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش پرورش حدود ۶۰ درصد نیروها از بانوان هستند، اظهار داشت: به طور تقریبی ۷۳۶ منطقه آموزشی داریم که از بین مناطق، ۲۱ درصد روسای منطقه‌ها خانم هستند.

*سهم پایین زنان در مدیریت

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  از بین ۲۴۲ معاون مدیرکل در استان‌ها فقط ۱۲ خانم معاون مدیرکل هستند، افزود: از بین ۳۲ مدیرکل در استان‌ها فقط یک مدیر کل خانم مشغول فعالیت است. در سطح وزارت‌خانه نیز حدود ۶۰ مدیرکل فعالیت می‌کنند که از این تعداد نیز فقط ۲ مدیرکل بانو در سطح وزارت‌خانه داریم.

این مقام مسئول با اشاره به آمار 60 درصدی اشتغال زنان در وزارتخانه متبوع خود بیان داشت: درصد کمی از بانوان در سطوح میانی آموزش و پرورش پست‌های مدیریتی را در اختیار دارند که ما امید داریم در آینده شاهد افزایش این آمار باشیم.

* 7 درصد پست‌های مدیریتی در اختیار زنان

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما به مدیران کل و معاونان آموزش و پرورش در همه استان‌ها این است که مدیران‌شان را از بین بانوان انتخاب کنند، اظهار داشت: به مدیران کل توصیه شده از ظرفیت بانوان در انتخاب روسای مناطق و معاونان خود بهره ببرند تا ان‌شاالله در آینده مراحل پیشرفت را طی کنند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین تلاش می‌شود با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به ارتقاء سطح مهارت‌های مدیریتی بانوان اقدام شود، تصریح کرد: تا 2 سال پیش میزان به‌کارگیری بانوان در سطوح مدیریتی این وزارتخانه 5 درصد بود که هم‌اکنون به 7 درصد ارتقا پیدا کرده اما این حرکت کند بوده و امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

*ارسال کمک‌ها به مناطق سیل‌زده

وی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نیز گفت: استان‌های معین، استان‌های سیل زده مشخص شده‌اند همچنین کمک‌های دانش آموزان و همکاران فرهنگی جمع‌آوری شده و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

مینایی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد به‌زودی در دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش تمهیدات ویژه برای بانوان فرهنگی خاص و زنان سرپرست خانواری که منازلشان در سیل تخریب شده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز