خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فخاران یزد :

تعطیلی کوره‌های آجرپزی دستی و صنعتی به دلیل وضعیت بد اقتصادی/ مقصر گرانی آجر کیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۵۶

رئیس اتحادیه صنف فخاران استان یزد با اشاره به وضعیت مناسب نیروی کار در استان گفت: متاسفانه کوره‌های آجرپزی دستی و صنعتی تعطیل است و تولید نداریم.

مجتبی ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سال جدید به‌رغم وجود نیروی کار متناسب در واحد‌های تولید آجر یزد که عمدتا اتباع خارجی هستند، به دلیل افزایش افسار گسیخته نرخ دستمزد کارگران خشت زنی، کوره های آجرپزی تعطیل است.

وی با بیان اینکه مجموعه فخاران یزد اعم از تولیدکننده های دستی و صنعتی با توقف کار و تولید جهت جلوگیری از افزایش بی رویه و غیر منطقی قیمت ها متحد شدند ادامه داد: در حال حاضر تمامی واحد های تولید آجر یزد در بخش خشت زنی تعطیل هستند و تولید ندارند.

رئیس اتحادیه فخاران یزد اضافه کرد: ادامه این روند جدا از افزایش غیر معمول قیمت آجر در یزد تبعات دیگری نیز در پی داشت، از جمله هجوم کارگران دیگر مشاغل به این کار بود.

وی عنوان کرد: کارگران مشاغل دیگر به رغم سختی و سنگینی این حرفه، تنها به دلیل دستمزد وسوسه انگیز علاقه وافری برای فعالیت در این زمینه از خود نشان می دهند.

ذوالفقاری افزود: افزایش دستمزدها در این صنف، در دیگر مشاغل بویژه در حوزه مسکن و کارگران ساختمانی و به طبع در دیگر قیمت های حوزه مسکن نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی با طرح این سوال که مقصر گرانی نرخ آجر کیست بیان داشت:از مسئولان استان نیز در این زمینه درخواست کمک شده که امیدواریم هر چه بیشتر در این خصوص با اتحادیه صنف فخاران یزد همکاری شود.

رئیس اتحادیه فخاران یزد اظهار داشت: اتحادیه صنف فخاران یزد با تصویب و ابلاغ نرخ دستمزدها متناسب با شرایط فعلی بازار به واحد های تولید در حال کنترل و جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ آجر در یزد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز