خبرگزاری کار ایران

رضوان حکیم‌زاده مطرح کرد:

شخصیت افراد از رهگذر تربیت در کودکی حاصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۲۳

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سلامت دنیای فردای ما به ارتباطی که ما با کودکان داریم بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضوان حکیم‌زاده در همایش تربیت کودک و اهمیت شکل گیری هویت در دوران کودکی در قزوین که ویژه اولیای نوآموزان ویژه پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی برگزار شد، با اشاره به ماه شعبان و اعیاد شعبانیه بیان کرد: خداوند ماه شعبان را ماه بهترین هدیه‌ها قرار داد. هدیه‌هایی که الگوهای عملی انسان‌های وارسته در جهان هستند که اگر انسانی در هر جای کره خاکی اراده کند درست زندگی کند از این الگوهای عملی الهام می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به جامعه کنونی، باید ارتقای سواد رسانه‌ای را در جامعه بیش از پیش جدی بگیریم. تاثیرپذیری کودکان و نوجوانان از فضاهای رسانه‌ای و لزوم مراقبت والدین و مدیریت این موضوع، امری مهم و در خور توجه است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سواد رسانه‌ای و تربیت رسانه ای خوب لازمه یک کار تربیتی جامع به شمار می رود و برخورد با کودکان ظرافت ها و شیوه های خاص خود را دارد.

حکیم زاده عنوان کرد: روش تربیتی مبتنی بر محبت می تواند مهم ترین عامل جذب و تاثیرگذاری بر کودکان باشد و این رویه در ارایه آموزش و تربیت به کودکان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: دنبال نابغه پروری کودکان خود نباشیم بلکه باید با احترام به دوره کودکی آنان فضایی جهت پرورش رفتارهای درست را به وجود آوریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هویت افراد در کودکی شکل می گیرد این امر، اهمیت و حساسیت بالای کار مربیان و اولیای نوآموزان را می رساند بنابراین در این بخش فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر قصد ما ساختن استان، کشور و دنیایی سالم است باید از همین امروز فرزندانی تربیت کنیم که سازنده دنیای سالم باشند چرا که در عرصه حکومت داری و مدیریت این انسان ها هستند که زندگی خوب یا بد را می سازند.

حکیم زاده تصریح کرد: سلامت دنیای فردای ما به ارتباطی که ما با کودکان داریم بستگی دارد و این کودکان در فردای نه چندان دور به عنوان مدیران، گرداننده دنیای ما هستند اما بحث شخصیت به فصل مشترک شخصیت خودساخته باز می گردد یعنی تمام ویژگی‌های خوبی که یک انسان می تواند داشته باشد و این امر از رهگذر تربیت حاصل می شود.

وی با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش استان قزوین در عرصه های کشوری و بین‌المللی بیان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین به عنوان تیمی موفق در عرصه تعلیم و تربیت توانسته جایگاه خوبی در کشور به دست آورد و آموزش در مقطع ابتدایی موضوعی است که به همه بخش‌ها و واحدهای آموزش و پرورش مربوط می شود و این تلاش‌های آموزش‌وپرورش کمک می‌کند تا کودکان وجه هویتی خویش را در اوان کودکی بشناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز