خبرگزاری کار ایران

خلبان بخشیان در گفت وگو با ایلنا:

تجهیز بالگردهای پایگاه هوانیروز آبیک به دوربین‌های دید در شب/ پرواز 52 فروند بالگرد در استان‌های سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۶۳۵

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک گفت: بالگردهای پایگاه به دوربین‌های دید در شب و هلیکوپترهای 214 به راکت انداز مجهز شده‌اند.

سرهنگ خلبان مهرداد بخشیان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ارتش و رژه خودرویی شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از نیروهای مسلح است که وظیفه حفظ مرزها و دفاع از کیان کشور را برعهده دارد و در زمان نیاز و وقوع بلایای طبیعی و بحران پا در رکاب بوده و به کمک مردم می شتابد.

وی افزود: هوانیروز هم به عنوان نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب پای کار بوده و در قرارگاه‌های سپاه و نیروی انتظامی پشتیبان محکمی است.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک ادامه داد: در زمان وقوع بلایای طبیعی هوانیروز سریعا وارد عمل می‌شود که در سیل اخیر در استان‌های مختلف حضور یافت و به کمک مردم شتافت.

بخشیان اضافه کرد: 52 فروند از بالگردهای پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک در ایام نوروز در استان‌های سیل زده گلستان، لرستان، خوزستان و ایلام به پرواز درآمدند و با ایجاد پل هوایی، به کمک مردم شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه به دلیل قطعی آب، گاز و برق مواد غذایی و آب آشامیدنی به مردم سیل زده توزیع شد و در سورتی های بعدی چادر، لباس و پتو  به دست مردم محاصره در آب رسانده شد از سویی افراد ناتوان، بیمار، کودکان، زنان و سالمندان محاصره در آب را به جای امن انتقال دادیم.

این مسئول نظامی در خصوص ارتقای بالگردهای پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک اذعان کرد: بالگردهای پایگاه به دوربین‌های دید در شب مجهز شده که توانایی عملیات شبانه را دارند و آزمایشات نهایی انجام شده است.

بخشیان افزود: بالگردهای 214 پایگاه هوانیروز هم به لانچر و راکت انداز مجهز شده اند که امتحان میدانی خود را پس داده است.

این مسئول اذعان کرد: این بالگردها در علمیات‌ها و کمک رسانی به مردم از کارآیی و کیفیت بالاتری برخوردار بوده و حدود 50 راکت را حمل و شلیک می‌کند.

وی ادامه داد: ارتقای بالگردهای تهاجمی کبرا به موشک افق با همکاری دانشگاه های کشور و وزارت دفاع طراحی شده که برده 12 کیلومتر امتحان خود را جواب داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز