خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد:

امیدواری به بودجه دولتی نداشته باشیم؛ بخش خصوصی به میدان بیاید

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۷۸

محمدی گفت: در بحث بودجه پارکها، کشور چهارصد هزار میلیارد تومان تعریف بودجه دارد که فقط هشتاد هزار میلیارد آن به برنامه ها و طرحها اختصاص یافته و مابقی به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد پس اگر به بودجه دولتی امیدوار باشیم هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. بلکه بخش خصوصی باید ورود یابد تا از مشکلات عبور کنم.

به گزارش ایلنا از قزوین،داود محمدی نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: امروز به شرکت های دانش بنیان تنها به عنوان یک شرکت نباید نگاه کنیم بلکه این شرکت ها منابع ارزشمندی هستند که اگر به درستی صیانت نشوند ممکن است باعث خروج فعالان این حوزه از کشور شود. لذا مهمترین منابع ما همین منابع انسانی و اثربخش است که نیاز به حمایت جدی دارند.

وی گفت: ما در تولید علم در دنیا وضعیت قابل دفاعی در تمام جهات دانش داریم و دارای رتبه های برتر دنیا هستیم اما در تبدیل این علوم به ثروت جایگاه پایینی داریم و نتوانستیم ظرفیت بهره وری درستی داشته باشیم.

نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری وقتی ایده‌ای را تبدیل به محصول می کنند نمی توانند آن را به تولید انبوه برسانند و از طرفی یک ارتباط ارگانیک بین صنعت و دانشگاه و کشاورزی وجود ندارد اما همه دستگاهها باید به میدان بیایند تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

محمدی عنوان کرد: اگر این علم توانست اقتصاد را به حرکت درآورده و اشتغال در سطح انبوه ایجاد کند موفق بوده ایم. قزوین در هر سه حوزه صنعت، دانشگاه و کشاورزی از ظرفیتهای بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: در بحث بودجه پارکها، کشور چهارصد هزار میلیارد تومان تعریف بودجه دارد که فقط هشتاد هزار میلیارد آن به برنامه ها و طرحها اختصاص یافته و مابقی به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد پس اگر به بودجه دولتی امیدوار باشیم هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. بلکه بخش خصوصی باید ورود یابد تا از مشکلات عبور کنم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر نیازهای ابتدایی کشور باید شناسایی شود. ما از هر کسی که آمادگی تولید دارد حمایت می کنیم و اگر ما بخواهیم صادرات موفق داشته باشیم و با توجه به شرایط تحریم ها، اگر مشکل در دریافت هزینه خدمات از سایر کشورهاست، با فضاهایی کار کنیم که از آنها در ازای هزینه صادرات، مواد اولیه بگیریم.

محمدی تشریح کرد: تا امروز بانک‌ها خوب عمل کردند اما امسال باید جدی‌تر از گذشته وارد عمل شوند. بروکراسی های موجود باید هر چه زودتر رفع شود. دستگاههای دولتی و خصوصی هر جا احساس می کنند که دستورالعملها فرآیند تولید را به تاخیر می اندازند به ما ابلاغ کنند تا پالایشی روی آنها اجرا شود.

وی گفت: هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی که نسبت به سایر دستگاه ها تنگناهای کمتری دارند باید بیشتر شود و تا با حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان به رونق تولید کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز