خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد خبر داد:

رسیدگی به 70 هزار پرونده در سال گذشته/47 هزار پرونده به صلح و سازش ختم شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۰۶۶

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: در سال 97 در مجموع نزدیک به 70 هزار پرونده برای رسیدگی به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حداد در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: در همین مدت نیز 69 هزار و 590 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته 5654 فقره بوده است.

وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان ادامه داد: در سال 97 تعداد 29 هزار و 807 فقره پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 30 هزار و 840 فقره مختومه شده است و در حال حاضر موجودی واحدهای اجرای احکام تعداد 8 هزار 414 فقره است.

معاون دادگستری یزد در امور شوراها، کیفیت آرای صادره در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: از مجموع بالغ بر 69 هزار پرونده رسیدگی شده تنها تعداد  2 هزار و 758  فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد تنها 242 فقره از آرای نقض شده و 2هزار 19 فقره تأیید شده است.

حداد از میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف تنها 47  هزار و 373 فقره از پرونده‌ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد 13 هزار و 152 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد را از استان‌های پیشرو در مکانیزه کردن شوراها اعلام کرد و ابراز داشت: استان یزد با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، تمام شعب شوراهای حل اختلاف به سیستم های رایانه‌ای تجهیز و بستر‌های استفاده از تکنولوژی‌های روز را فراهم آورده است و اکنون استان یزد از معدود استان‌هایی است که تمام دعاوی در صلاحیت شوراهای حل اختلاف آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و پذیرش می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز