خبرگزاری کار ایران

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

ارتش، حافظ بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی کشور است/ فردا روز نمایش اقتدار و همبستگی نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۶۵

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین گفت: نیروهای جان‌برکف و آماده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حافظ و نگهبان بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی کشور است.

سرهنگ زرهی، مرادعلی بیژنوند، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به علت نامگذاری این روز به نام روز ارتش بیان کرد: همزمان با پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب، دشمنان خارجی و داخلی به این نتیجه رسیدند که ارتش  می‌تواند در مقابل آنان بایستد. از همین رو، برخی مسئولان وقت در ملاقات با حضرت امام خمینی، این مسئله را عنوان کردند که انحلال ارتش می‌تواند به انقلاب ضربه بزند و امام با درایت پیامبرگونه خود، با انحلال ارتش مخالفت کرده و روز 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

وی گفت: با توجه به لزوم برقراری ارتش از دیدگاه امام راحل، ایشان در بخشی از سخنان خود در خصوص ارتش فرمودند؛ ارتش با تمام ساز و برگ خود باید در خیابانها رژه رفته و اقتدار خود را به همگان بنمایاند. وظیفه ذاتی ارتش حفظ امنیت کشور است و همه باید در جریان این اقتدار قرار گیرند.

 

ارتش، حافظ بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی کشور است/ فردا روز نمایش اقتدار و همبستگی نیروهای مسلح

 فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین اظهار کرد: سخنان امام راحل در خصوص جایگاه و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیار باارزش است و سلسله مراتب این پیام در ارتش باید رعایت شود؛ چرا که امام با حکم تاریخی خود خواستار اقتدار ارتش بود و با این امر، روح و حیات مجدد در ارتش دمیده شد و ارتشی که مورد انتقاد بسیاری در داخل و خارج مرزهای میهن اسلامی بود، جایگاه قوی تری به دست آورد.

سرهنگ بیژنوند عنوان کرد: ارتش نیز تلاش کرد به تمام سلسله مراتبی که مدنظر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بوده، در چهار دهه از عمر انقلاب، عمل کرده و مقتدرانه در تمام جریانات در حفظ مرزهای میهن، جان برکفانه ایستادگی کند آنچنان که ارتش جمهوری اسلامی، اولین نیرویی بود که با دستور امام راحل برای حفظ امنیت و آرامش شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس با یاری مردم وارد عرصه های عمل شد. جنگ بر ما تحمیل شد و با نگاهی گذرا به تاریخ جنگ، اولین یگانی که برحسب وظیفه ذاتی از کشور دفاع کرد، ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: جنگ یعنی تن در مقابل تن و این در حالی است که با وجود نوپا بودن انقلاب و امکانات کمی که در اختیار نظام بود، ارتش ما با سی و پنج درصد توان نظامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و در این راه شهدای بسیاری را در پاسداشت خاک میهن تقدیم انقلاب کرد.

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین تصریح کرد: در تمام عرصه ها و به اقتضای فضای موجود، ارتش حضوری فعال و مستمر و مثمرثمر داشته است. بعد از جنگ، بیش از دو سوم مرزهای آبی و خاکی به ارتش سپرده شده و تاکنون ارتش اجازه ورود هیچ دشمنی را به داخل مرزهای ایران اسلامی نداده و با اقتدار تمام بدون هیچ نفوذی در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرده و با حمایت مردم و رهنمودهای مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب، دشمن را ناکام گذاشته است.

سرهنگ بیژنوند با اشاره به برنامه های روز ارتش مطرح کرد: روز پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه سالجاری، رژه یگان‌های موتوری و پیاده تیپ 116 مکانیزه قزوین و همچنین یگان‌های نیروی انتظامی، بسیج و جهاد، راس ساعت 8:30 دقیقه صبح با تجمع در میدان ارتش، اقتدار و همبستگی نیروهای مسلح این مرز و بوم را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: این مراسم با حضو مدیران ارشد استان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نیروهای مسلح همچون سنوات گذشته برگزار می شود.

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین تصریح کرد: محفل انس با قرآن، پیاده روی خانواده نیروهای ارتش، اعزام کارکنان جهت اهدای خون، حضور فرماندهان ارتش در گفتگوی خبری، گلباران مزار شهدا از برنامه های این هفته می باشد.

سرهنگ بیژنوند گفت: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی داخلی در سطح استان، برگزاری نشست‌های عقیدتی، محافل انس با قرآن، برنامه های فرهنگی ویژه خانواده های کارکنان ارتش از دیگر برنامه های ما است. در سطح کشوری نیز یک وزنه بردار در سطح نیروهای مسلح مقام آورده و به مسابقات منطقه ای راه یافته است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های ورزش لشگر 16 زرهی استان بیان کرد: تیم‌های ورزشی ما به مسابقات ورزشی در سطح نیروهای مسلح اعزام می‌شوند که شامل تیم‌های کشتی، فوتبال و تیراندازی هستند و سال گذشته تیم وزنه برداری لشگر، در مسابقات غرب اسیا سوم شد. همچنین در بحث تربیت بدنی از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستیم و برخی مسابقات سوارکاری در مجموعه تربیت بدنی لشگر انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز