خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد مطرح شد؛

تعریف 1082 پروژه با 4400 میلیارد تومان اعتبار برای سال 98 مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۷۷

مدیرکل بودجه‌شهرداری‌مشهد با اشاره به اینکه 1802 ردیف پروژه عمرانی با 4400 میلیارد تومان اعتبار عمرانی تعریف شده است که پیگیر تبادل موافقت‌نامه آنها برای اجرا هستیم، گفت: تا امروز حدود 370 موافقت‌نامه آماده تبادل است و باقی موافقت‌نامه‌ها نیز در فرآیند آماده شدن برای تبادل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جمال حسن بارانی در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد که با حضور شهردار و مدیران شهری برگزار شد با اشاره به اطلاع کامل شهردار مشهد از ریزبرنامه‌های شهرداری گفت: اینکه شخص شهردار از ریز برنامه‌های شهرداری مشهد اطلاع داشته باشد جای خرسندی دارد و در پیشبرد برنامه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: در بحث بودجه شهرداری مشهد در سال 98 باید گفت که 100 درصد نکاتی که شهردار مشهد برای اجرای پروژه‌های عمرانی مدنظر دارند در بودجه 100 درصد پشتوانه اجرایی دارد و دچار مشکل نخواهیم شد.

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از سیاست‌های بودجه 98 بحث معیشت کارکنان بوده است که در همان ابتدای ارائه و بررسی بودجه به شورای شهر اعلام کرده‌ایم.

بارانی با بیان اینکه آلبوم بودجه شهرداری مشهد در سال جاری 4 هزار و 298 میلیارد تومان است که 35 درصد نسبت به سال 97 افزایش داشته است، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی 65 درصد در آلبوم بودجه افزایش داشته‌ایم که رشد چشمگیری داشته است و اگر آلبوم بودجه اقتصادی که 4 هزار و 483 میلیارد تومان است را ببینیم تقریبا در سال 98 قرار است 4 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا کنیم.

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد ادامه داد: 77 درصد بودجه در سال جاری در مجموع عمرانی و 23 درصد بودجه جاری است که این یکی از افتخارات شهرداری مشهد است؛ توانستیم این بودجه را با کمک همکارانمان در شهرداری عملیاتی کنیم که این برای شهرداری مشهد یک افتخار است.

وی گفت: 64 تبصره در بودجه 98 داریم که درخواست می‌کنیم همکاران نسبت به این تبصره‌ها دغدغه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بودجه جاری از دیروز رسما آماده تخصیص اعتبار شده است، افزود: در ابتدا بودجه را برای ستاد شهرداری باز کردیم و سپس برای مناطق؛ بودجه جاری از اواسط هفته آینده قابلیت تخصیص اعتبار خواهد داشت و در بودجه‌های عمرانی نیز 370 پروژه‌ای که تا‌کنون قابلیت تبادل موافقت‌نامه دارند پس از تبادل موافقت‌نامه قابلیت تامین تخصیص اعتبار خواهند داشت.

بارانی تصریح کرد: ما نیازمند انضباط مالی جدی هستیم و از مدیران شهرداری می‌خواهیم انضباط مالی را مورد توجه قرار دهند در صرفه جویی مالی نیز امسال در ردیف‌های بودجه 6-7 درصد صرفه‌جویی پیش بینی شده است.

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد ادامه داد: در بحث اولویت پروژه‌ها ملاک ما تبادل موافقت‌نامه‌ها است؛ هر موافقت‌نامه‌ای را که واحدهای مجری برای ما ارسال کنند در اولویت قرار خواهیم داد، زمان در نظر گرفته شده تا 29 فروردین ماه است لذا اگر تا این زمان مبادله موافقت‌نامه‌ها روی میز ما نیاید براساس تبصره 2 بودجه آنها را در اولویت قرار نخواهیم داد و از این زمان به بعد پروژه‌ها براساس میزان تحقق منابع تخصیص اعتبار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که از طریق نرم‌افزار چشم شهر توسط مردم اعلام می‌شوند در اولویت قرار دارند و اعتباراتش را آزادسازی‌خواهیم کرد، اظهار کرد: لذا شهرداران مناطق هیچ دغدغه‌ای نسبت به تخصیص اعتبار برای درخواست‌هایی که از سوی نرم‌افزار چشم شهر به آنها می‌رسد نداشته باشند زیرا برای اقدامات مربوط به چشم شهر در بودجه اعتبارات جدا پیش‌بینی کرده‌ایم بنابراین شهرداران تنها باید دغدغه اجرا داشته باشند.

بارانی‌گفت: بحث‌های مربوط به ارزیابی عملکرد نیز یکی از مصادیق مورد توجه ما در سال 98 خواهد بود لذا مدیران شاخص‌های ارزیابی عملکرد را که سال آینده نسبت به آن توافق کرده‌ایم مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز