خبرگزاری کار ایران

مرتضی حاتمی:

هرگونه تصرف در حریم و بستر رودخانه‌های آذربایجان‌غربی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۴۵۰

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ‌هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها غیر قانونی بوده و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، مرتضی حاتمی در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حریم رودخانه شهرچایی ارومیه،و سایر رودخانه‌‌های استان که از داخل شهرها عبور کرده‌اند، برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر رودخانه مهاباد ۲۶۹ تصرف انجام گرفته که شامل اراضی باغی، زراعی و مسکونی است.

وی افزود: همچنین در بستر و حریم گادارچای ۱۰ روستا و ۳۰ عدد تیر برق بر اساس اعلام نهادهای متولی امر، در حریم رودخانه قرار دارند که نیازمند رسیدگی سریع  توسط متولیان امر است.

حاتمی ادامه داد: علاوه بر آن در حوضه زرینه رود میاندوآب تصرفات زیادی توسط  شهرداری و برخی از مردم انجام گرفته است که از جمله ۲۰۴ هکتار تصرفات چندین ساله است و باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حوضه حریم شهرچای هم مشکلات زیادی داریم که در خصوص آخرین وضعیت آن مکاتباتی با شهرداری و متولیان امر انجام گرفته و دادستانی مرکز استان خواستار برخورد و کنترل شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوضه حریم شهرچای هم مشکلات زیادی وجود دارد که در خصوص آخرین وضعیت آن مکاتباتی با شهرداری انجام گرفته و دادستانی مرکز استان خواستار برخورد و کنترل شده است که قوه قضائیه به دنبال چالش و برخورد با شهروندان نیست اما در هر کجا تصرفی مشاهده کند برخورد جدی با متصرفان خواهد کرد.

حاتمی بیان کرد: دادگستری استان با تمام قدرت آماده همکاری با مردم و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هر گونه تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها است و برای حفظ منافع مردمی اجازه سواستفاده به هیچ شخص و جریانی را نخواهیم داد و هر گونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها غیر قانونی بوده و برخورد لازم صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در حریم شهرچای ارومیه مشکلات زیادی وجود دارد. نباید از این امر چشم‌پوشی کرد چراکه با سهل‌انگاری، کارها پیش نمی‌رود و شهروندان باید با نهادها و ارگان‌ها همکاری داشته باشند تا از بروز برخی مشکلات جدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز