خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

10 سد در خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۸۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 10 سد خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن است.

به گزارش ایلنا، حجت علیز شایان فر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در نتیجه فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی شهرستان های استان، 10 سد سرریز یا در آستانه سرریز شدن است و امیدواریم با ادامه بارش ها، حجم بیشتری از سدها پُر شود.

شایان فر با بیان اینکه بارش‌های اخیر باعث افزایش حجم ذخایر سدها شده است، ادامه داد: شرکت آب منطقه ای به صورت دقیق ورودی و خروجی سدها را رصد می کند تا تهدیدی متوجه شهرها و روستاهای پایین دست نباشد.

 به گفته مدیر روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی هم اکنون 37 سد و بند در خراسان رضوی وجود دارد که با بارش‌های اخیر حجم ذخیره آب آنها به 600 میلیون متر مکعب رسیده است.

جم افزود: در مدت مشابه پارسال 23 درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پر آب بود که امسال به 38 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مجموع طرفیت سدهای خراسان رضوی یک میلیاردو 570 میلیون متر مکعب است.

 سامانه بارشی اخیر که از عصر شنبه وضع جوی استان را تحت تاثیر قرار داده، تا امروز در همه شهرستان ها بارش های چشمگیری داشته و تاکنون 80 میلیمتر بارش باران در شهرستان بردسکن و 27 میلیمتر بارش در شهر مشهد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز