خبرگزاری کار ایران

افتتاح نخستین مرکز شتاب دهنده پارک علم و فناوری خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۳۸

در مراسمی نخستین مرکز شتاب دهنده پارک علم و فناوری خراسان رضوی با حضور مسئولان مربوط افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این مراسم گفت: 'مرکز شتاب‌دهنده' به عنوان مبنایی برای رشد، آماده سازی و پرورش ایده های خلاق به منظور حضور قوی و موثر در آن و گذراندن 'دوره رشد' ایجاد و راه اندازی شده است.

 رضا قنبری هدف فعالیت شرکتها و ایده پردازان را در مرکز رشد پارک علم و فناوری توسعه و گسترش ایده در سطح بازار و تولید اعلام و بیان کرد: ورود شرکتها و ایده ها به 'مرکز شتابدهی' که در پی همکاری پارک علم و فناوری خراسان و بخش خصوصی راه اندازی شده راهی برای تقویت حضور بخش خصوصی در عرصه دانش و ایده پردازی است.

مدیرعامل شرکت هاوش نیز در این مراسم گفت: شرکتها با بهره مندی از آموزشها و دوره های مختلف توانمندی ورود به مرکز رشد را کسب می کنند.

هادی ذواشکیانی افزود: شرکت هاوش مسئولیت آماده سازی شرکتها را برای ورود به مرکز شتابدهنده در پارک علم و فناوری خراسان بر عهده دارد و از این پس تقویت و آماده سازی ایده های شرکتها در آن صورت می گیرد.

رئیس مرکز رشد فناوریهای فرهنگی و زیارت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: این مرکز سال 1393 به عنوان نخستین نمونه از نوع خود در سطح کشور فعال شد. مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان امسال نیز با هدف تقویت حمایت از ایده های خلاقانه اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهنده با همکاری شرکت هاوش کرد.

علیرضا جاوید عرب شاهی افزود: در پارک علم و فناوری خراسان دو دوره حمایتی شامل رشد مقدماتی و دوره رشد وجود دارد. در چارچوب 'دوره رشد' تیم سازی و شبکه سازی به مرحله ایده می رسد تا در نهایت محصول وارد بازار شود.

وی ادامه داد: مرکز شتابدهنده هاوش در 'دوره رشد مقدماتی' به کمک پارک علم و فناوری آمده، به این صورت که ایده ها مستقیم وارد شتابدهنده می شوند و بر روی آنها در چهار بخش 'جذب، پیش شتاب، شتابدهی و ارائه به سرمایه گذار' کار صورت می گیرد. هم اینک 34 شرکت در بخشها و حوزه های مختلف در مرکز رشد فناوری فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز