خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد:

اجرای طرح غربالگری اتباع خارجی برای اولین بار در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۳۷۷

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح غربالگری ارتقای کیفیت بهداشت پناهندگان و اتباع خارجی برای اولین بار به صورت کشوری در پنج استان از جمله خراسان رضوی اجرا می‌شود.

سید علی قاسمی طی سفر به مرز دوغارون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، افزود: این طرح که با همکاری سازمان بهداشت جهانی، اتباع خارجی، علوم پزشکی و بهداشت و درمان اجرا می‌شود از لحاظ سلامت پناهندگان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به طرح آمایش 14 مطرح کرد: اجرای چهاردهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش سیزدهم در این استان از 30 فروردین آغاز و تا 15 خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

قاسمی اظهار داشت: واجدین شرایط ضمن مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی و دریافت فرم‌های مراقبت‌های بهداشتی به پایگاه‌های بهداشتی در محدوده سکونت خود معرفی و پس از انجام اقدامات بهداشتی جهت ادامه روند اجرایی طرح آمایش ۱۴ مجدداً به دفاتر خدمات اقامت مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: از مزایای کارت آمایش 14 این است که اگر تبعه خارجی متقاضی اشتغال باشد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی پاسخگوی وی خواهد بود. همچنین داشتن این کارت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس، مراجعات بانکی و ترددهای آنان در داخل کشور ضروری است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در طرح قبلی 150 هزار نفر شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود همین تعداد در این مرحله نیز شرکت داشته باشند تا بتوانند از مزایای طرح استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اکنون طرح سرشماری مشاغل اتباع خارجی در خراسان رضوی همزمان با 14 استان دیگر در حال اجرا است و تا 30 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

قاسمی گفت: در این طرح که از 23 بهمن آغاز شده، کارفرمایان می‌توانند با در دست داشتن مدارک اثبات کننده کارفرمایی از جمله پروانه فعالیت یا بهره‌برداری و یا جواز کسب  فقط به دفاتر  رسمی خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان  مراجعه کنند.

وی ادامه داد: کارفرمایان با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی مشخصات خود (کارفرما)، کارگاه و تبعه خارجی شاغل، اعم از دارای مدرک اقامت و یا بدون  مدرک را ثبت و رسید شرکت در طرح را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز