خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد:

ارسال ششمین محموله کمک های مردمی به سیل زدگان/ ضرورت کمک رسانی با محوریت مدیریت بحران استان

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۵۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از ارسال ششمین محموله کمک های مردمی استان یزد برای مردم سیل زده کشور خبر داد و گفت: 12 هزار و 900 قلم کالا و اقلام ضروری ارسال شده است.

محسن صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ضرورت کمک رسانی به مردم سیل زده در غرب کشور اظهار داشت: کمک رسانی به سیل زدگان باید با محوریت مدیریت بحران استان، ستاد اربعین حسینی و هلال احمر باشد.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی دقیق تر از نیازمندی‌ها و نحوه کمک به هموطنان به مناطق سیل زده غرب کشور خواهیم رفت، ادامه داد: محموله ارسال شده شامل انواع کنسروجات، روغن، ‌برنج، پتو، روفرشی، آب معدنی، شیرخشک، لوازم بهداشتی، ‌چکمه و... برای کمک به مردم سیل زده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به نحوه توزیع کالاها در بین مردم سیل زده عنوان کرد: در حال حاضر ستاد اربعین حسینی استان برای کمک و خدمت رسانی به مردم سیل زده در خوزستان مستقر شده و آماده توزیع کالاها و هر نوع خدمت رسانی به مردم سیل زده است.

وی‌ با تقدیر از همراهی و همکاری مردم همچنین صنعتگران و تولیدکنندگان استان که در کنار مردم برای کمک به هموطنان سیل زده اقدام کرده اند، اظهار داشت: صنعتگران و تولیدکنندگان استان اقدامات خوبی انجام داده اند اما برای انسجام بیشتر و مدیریت بهتر در این زمینه لازم است تا کمک رسانی به سیل زدگان با محوریت مدیریت بحران استان صورت گیرد.

صادقیان با بیان اینکه امادگی کمک به سیل زدگان در استان وجود دارد عنوان کرد: در حال حاضر استان یزد برای کمک به سیل زدگان، ماشین آلات، تجهیزات، اقلام ضروری و کمک های مردم را به دو استان خوزستان و لرستان اعزام کرده و می کند.

وی در خصوص خطرات احتمالی و پیشگیری از وقوع سیلاب در استان یزد بیان داشت: با توجه به بارندگی های صورت گرفته و پیش‌بینی بارش‌های پیش‌رو به ویژه در مناطق ییلاقی استان برای مدیریت و ساماندهی موثر روان آب و سیلاب‌های احتمالی برنامه ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: عملیات احداث و تقویت سیل بندها، نخاله برداری و پاکسازی مسیر رودخانه ها با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله شهرداری در حال انجام است و بازدیدهای میدانی نیز از مناطق ییلاقی با احتمال بارندگی بیشتر برای پاکسازی مسیرها نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برا  انجام اقدامات بلند مدت نیز وضعیت واگذاری معادن شن و ماسه در منطقه کوه کاسه و چرخاب بررسی شده است که فعالیت های این محدوده نیازمند بازنگری و اصلاح است و با محوریت منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت نحوه فعالیت ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز