خبرگزاری کار ایران

حسین کریم خبر داد:

تنبیه و تشویق واحدهای صنفی البرز در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۰۶۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ویژگی‌های استان تبعات مثبت و منفی زیادی دارد که هر یک به خدمات بهداشتی و ظرفیت درمانی این استان اضافه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ابلنا، حسین کریم که کمتر از یک‌ماه از حضورش در استان البرز می‌گذرد، امروز در نخستین نشست خود با خبرنگاران گفت: مهمترین مسیری که می‌تواند از بی‌خبری‌ها و چالش‌ها به سلامت عبور کند، اصحاب رسانه است که کنار مدیران در راستای ارتقا وضعیت جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بحران سیل اخیر  شرایط ویژه‌ای را برای البرز رقم زد، افزود: شرایط ابتدای سال‌جاری، مسئولیت مدیران را حساس کرد لذا منجر به برگزاری جلسات متعدد و اتخاذ تصمیمات سازنده شد.

کریم با اشاره به مسافرت‌های نوروزی گفت: استان البرز علی‌رغم اینکه جاده کمربندی ندارد، انبوهی از ترددهای سایر استان‌ها را نیز دربر میگیرد و با توجه به حجم مسافر زیاد و مسیرهای خطرناک، امسال شرایطی فراهم شد که علی‌رغم احتمال سیلاب فصلی با تدبیر و همت استاندار البرز با کمترین آسیب و خسارت همراه شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت: از طرف وزارت کشور، بخشی از وظیفه امدادرسانی استان خوزستان به عنوان استان معین به البرز سپرده شد که در این راستا، ارسال تیم سلامت همراه با کمک های ویژه درمانی برای خوزستان انجام و در شرف ارسال است.

کریم در ادامه به آمار طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: ویژگی های استان البرز، تبعات مثبت و منفی زیادی دارد که می توان از ناهمگونی جمعیت، مهاجرت اقوام، در مسیر عبور بودن، وجود 4 زندان، حضور زندانیان استان های دیگر  و ... نام برد که هریک به خدمات بهداشتی و ظرفیت درمانی این استان، اضافه می کند.

وی ادامه داد: طبق روال معمول همه ساله در ایام نوروز علیرغم تعطیلی ادارات، وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان بیشتر می شود و این درحالی است که طرح سلامت نوروزی با کمترین تنش، پشت سر گذاشته شد.

کریم با اشاره به بازدیدهای بهداشتی نوروز، اذعان داشت: طی مراجعات متعدد بازرسین بهداشت و درمان، مواردی گزارش شد که منجربه تنبیه و تشویق، واحدهای صنفی متعدد شد.

سرپرست بیمارستان علوم پزشکی البرز، گفت: طی 14 هزار و 351 بازدید بهداشتی، 372 مورد به مراجع قضایی معرفی و 152 واحد، پلمپ شد. 

کریم گفت: همچنین در بازرسی های انجام شده، میزان 7 هزار و 276 کیلو مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد، معدوم گردید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر حضور خبرنگاران همراه و همگام با مسئولان، گفت: جلسات هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانها و در فرمانداری یا مراکز درمانی برگزار می شود و در این جلسات از حضور اصحاب رسانه و اطلاع رسانی تصمیمات اتخاذ شده، استقبال می شود.

وی گفت: در مدت کوتاهی که در البرز حضور دارم، بازدیدهای سرزده به مراکز درمانی و بیمارستان های متعدد استان داشتم که طی آن از نواقص و نیازها مطلع شدم و در راستای رفع آنها و نیز اتمام پروژه های نیمه تمام درمانی، تلاش مضاعف خواهم داشت.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده، اولین دوره از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز، فارغ التحصیل خواهند شد. همچنین در تیرماه دانشجویان اولین دوره رشته دندانپزشکی، مدارک پایان تحصیل خود را کسب می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز