خبرگزاری کار ایران

محمدیان خبر داد؛

ثبت 20 وقف جدید در تربت‌جام

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۹۳

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت‌جام گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون 20 وقف در این شهرستان به ثبت رسید و این اداره توانست رتبه نخست وقف در استان را کسب کند.

احمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام، در تشریح این خبر اظهار کرد: وقف‌های انجام شده شامل هفت وقف منفعتی و 13 مورد انتفاعی به ارزش 16 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و 30 درصد آنها توسط بانوان این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی اکثر واقفان را کشاورز معرفی کرد و افزود: از موارد ثبت شده 2 وقف در شهر تربت‌جام و 18 مورد دیگر در روستاهای این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اوقاف تربت‌جام بیان کرد: بیشترین نیات وقف‌های جدید در خصوص احداث مسجد، حسینیه و توسعه مسجد به تعداد 7 مورد شامل 4130 متر مربع زمین به ارزش بیش از چهارمیلیارد ریال ثبت شده است. توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، خانه عالم، کتابخانه، مراسمات فرهنگی، عزاداری امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل عباس در کربلای معلا و دارالقرآن از دیگر نیات واقفین خیراندیش می‌باشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در خصوص اینکه محبوبترین کارها در پیشگاه خداوند کاریست که دوام آن بیشتر باشد گفت: فلسفه وجودی وقف تلاش برای رفع نیازهای جامعه و فرصتی برای جاودانگی است و خیرین و نیکوکاران شهرستان تربت‌جام با پیروی از این سنت نبوی و سیره علوی در این کار خیر و صدقه جاری و ماندگار پیشگام هستند.

محمدیان افزود: شهرستان تربت جام بیش از 550 موقوفه دارد که 80 درصد آنها مسجد، حسینیه و خانه عالم است.

وی ادامه داد: وقف برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مراسم برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، رسیدگی به خانواده های بی بضاعت و برطرف کردن برخی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان از مهمترین نیازهای این منطقه است.

رئیس اوقاف تربت جام در پایان گفت: پارسال 26 مورد وقف به ارزش بیش از 12میلیارد و 750میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز