خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

خدمت‌رسانی شایسته مدیریت‌شهری مشهد به زائران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۷۷

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت شهری در ایام نوروز ۹۸ به طور شایسته به زائران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی کرد و انصافا فضای شهر مشهد نسبت به سال های قبل متفاوت شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران خانه بهار 98 که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کارکنان شهرداری و مدیران شهری برای خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام تعطیلات نوروز امسال قابل تقدیر است.

وی افزود: زمانی که در جلسات مختلف با مسئولان عالی رتبه نظرات آن ها را درباره وضعیت مشهد در ایام نوروز 98 دریافت می کردیم، همگی اذعان داشتند که شهر مشهد از سال های قبل متفاوت تر شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از اعضای شورای شهر و شهردار پرتلاش مشهد که انسجام خوبی در حوزه مدیریت شهری به وجود آورده اند، صمیمانه سپاسگذارم و امیدواریم در ادامه راه خدمت رسانی به مردم بیش از گذشته موفق باشند.

وی گفت:همه شهرداران و شوراهای گذشته خدماتی ارائه کرده اند که نباید نادیده گرفته شود اما باید اذعان کرد که هر روز سطح کیفی مدیریت‌ها و خدمات ارائه شده به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شهر مشهد چند ویژگی خاص دارد که مهمترین آن وجود مضجع شریف امام رضا(ع) است، افزود: مردم از سراسر عالم هستی به عشق امام مهربانی‌ها به مشهد سفر می‌کنند لذا طبیعی است که همه مسئولان و دستگاه ها باید برای پذیرایی بهتر از زائران و مجاوران تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رزم حسینی دومین ویژگی مشهد را کلانشهر بودن آن برشمرد و افزود: مشهد بعد از تهران بیشترین جمعیت را در خود جای داده و خدمت رسانی به بیش از سه و نیم میلیون مجاور بارگاه رضوی از اهمیت بسیار ویژه برخوردار است. البته مشهد کنار همه ویژگی‌هایی که دارد، با آسیب‌هایی هم مواجه است که یکی از آنها حاشیه شهر بوده و همه مسئولان به‌ویژه رهبر انقلاب درباره مشکلات این مناطق دغدغه دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ساماندهی حاشیه نشینی یکی از برنامه های اولویت دار به شمار می رود که در سه ماه گذشته مدنظر دستگاه های اجرایی قرار داشته و گزارشی درباره آن به صورت مکتوب تقدیم رهبر انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهر مشهد اقداماتی در گذشته انجام گرفته، افزود: برای تحقق این مهم نمی‌توان یک نسخه واحد تجویز کرد و به نظر می‌رسد که ساماندهی مناطق پیرامونی و سکونتگاه‌های غیررسمی به چند راهکار اساسی نیاز داشته باشد.

رزم حسینی گفت: تاکنون 8 جلسه کارشناسی با حضور مدیران دستگاه‌ها و یک جلسه هم با حضور وزیر راه و شهرسازی درباره حاشیه شهر مشهد برگزار و به صورت مفصل مشکلات این مناطق و راهکارهای موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی از احداث 10 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد به منظور انتقال حاشیه نشینان از سکونتگاه های غیررسمی خبر داد و اظهار کرد: این کار با همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی انجام می گیرد و بدون شک به الگویی موفق تبدیل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیشگیری از توسعه حاشیه شهر هم یکی از برنامه های مدنظر دستگاه های اجرایی خواهد بود، افزود: اگر در گذشته پیشگیری های لازم انجام می شد، امروز شاهد این حجم از حاشیه نشینی نمی بودیم.

وی گفت: طرح توسعه اقتصادی فرهنگی هم یک مدل موفق اجرایی است که اجرای آن در شهرستان مشهد برعهده مدیریت شهری این کلانشهر قرار گرفته و امیدواریم با اجرای آن، شاهد تقویت جوامع محلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رزم‌حسینی از تهاتر حدود 4500 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی مدیریت شهری با مطالبات از دولت به‌عنوان یکی از دستاوردهای شهرداری مشهد یاد کرد و افزود: تهاتر بدهی‌ها با مطالبات ظرفیت بزرگی برای شهر مشهد است و می‌تواند منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید را تامین کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر ضرورت جابجایی فرودگاه مشهد تاکید کرد و گفت: کلانشهر مشهد نیازمند یک فرودگاه با سطح کیفی بالاتر است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعیین مکان جدید آن و تعیین مشاور خارجی برای انجام مطالعات درحال انجام است و تا چند ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز