خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان یزد خبرداد:

کاهش 15درصدی آمار حوادث ترافیکی شهری در سال 98/ افزایش 40 درصدی حوادث جاده ای

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۸۵

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد از کاهش 15 درصدی آمار حوادث ترافیکی شهری در سال 98 خبر داد.

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شلوغی و تردد بالا در سطح محورهای مواصلاتی به ویژه معابر شهری اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا اتمام این طرح در استان یزد، آمار حوادث ترافیکی شهری 15 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ٦٩مورد مصدومیت ناشی از حوادث ترافیکی در طول اجرای طرح رخ داده،  ادامه داد: ٧٠٠ مورد از مصدومان حوادث ترافیکی مربوط به معابر درون شهری و ٣٦٩ مورد از مصدومیت ها مربوط به معابر جاده ای بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد با بیان اینکه برخی از مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی به صورت سرپایی مداوا شدند ادامه داد: 873 نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری شده و 193 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و مداوا شدند.

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح در مقایسه با سال‌های گذشته حوادث منجر به فوت کمتر رخ داد، افزود: همچنین سه نفر فوتی مربوط به حوادث ترافیکی، در صحنه حادثه و در معابر برون شهری بوده که یک نفر حین انتقال فوت کرده است.

دهقان با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت آرام و مناسبی از لحاظ حوادث ترافیکی و فوریت های پزشکی در استان حاکم بود اضافه کرد: آمار حوادث ترافیکی شهری نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش و حوادث ترافیکی جاده ای نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام و از ابتدای طرح نوروزی تقریبا 100 تماس بیشتر با مرکز فوریت های پزشکی برقرار شده و افزایش چندانی نداشته، تاکید کرد: همچنین فوت ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با اشاره به آمادگی همیشگی تیم های امدادی پایگاه های اورژانس عنوان کرد: در نوروز امسال، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با 53 پایگاه شهری و جاده ای و 100 دستگاه آمبولانس ارائه خدمت داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز