خبرگزاری کار ایران

محمد اصغری خبر داد:

موج جدید بارش‌ها جمعه وارد کشور می‌شود/ هشدار درباره وقوع بارش‌های شدید و طغیان دوباره رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۵۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از غروب جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که موجب سیلابی شدن معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر درباره شرایط آب و هوایی کشور افزود: با ورود این سامانه بارشی جدید باید منتظر وقوع موج جدیدی از بارش‌ها باشیم که نسبتا قابل توجه خواهد بود و به احتمال زیاد برای این بارش‌ها اخطار و هشدار صادر می‌شود.

وی گفت: استان های­ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، خوزستان، همدان، ​مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و بوشهر در ابتدا درگیر این شرایط جوی از غروب جمعه می‌شوند، اما خیلی سریع شنبه این موج بارشی به زنجان، ​قزوین، البرز و تهران می‌رسد که البته با تاخیر در شمال شرق هم فعال خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: ​هموطنان ما در خراسان شمالی، گلستان و خراسان رضوی برای روز شنبه باید منتظر بارش‌های منجر به آبگرفتگی معابر عمومی باشند که طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد:​ امروز در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارندگی داریم که بارش در برخی مناطق نسبتا قابل توجه است ضمن این که در کهگیلویه و بویر احمد شرایط برای وقوع بارش‌های لحظه‌ای سیل آسا مهیاست.

اصغری ادامه داد:​ در قسمت‌های شمالی کشور هم موجی عبور می‌کند یعنی از سمت آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل، سواحل دریای خزر و به ویژه ارتفاعات، قزوین، البرز، تهران و سمنان هم باید منتظر بارش باشند که بارش‌ها در این مناطق موقتی و پراکنده خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت:​ مسافران نوروزی اگر امروز را برای بازگشت به شهرهای‌شان انتخاب کرده اند، روز خوبی است ضمن این که تا پیش از ظهر فردا هم شرایط عادی است.

وی همچنین افزود:​ در روز‌های آینده افزایش دما خواهیم داشت که مقداری نگران کننده است، چون آب شدن برف کوه‌ها موجب جاری شدن روان آب‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز