خبرگزاری کار ایران

منوچهر حبیبی:

شرایط رودخانه حاجی‌عرب عادی نیست/لزوم ارسال امکانات لازم به منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۷۷

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و استانی امکانات لازم را به منطقه رودخانه حاجی عرب در شهر سگزآباد ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل سیلاب رودخانه حاجی عرب در شهرستان بوئین زهرا، منوچهر حبیبی در جلسه شورای مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در منطقه برگزار شد، اظهار کرد: شرایط طبق روال عادی نیست و با توجه به گزارشات هواشناسی روزهای آینده شاهد بارش‌های شدیدی خواهیم بود از این رو با آمادگی کامل از هم‌اکنون برای مسیرهایی که امکان خطر برای آن‌ها وجود دارد چاره اندیشی می‌شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت مدیر بحران هر شهرستان، فرماندار است، در استان نیز استاندار این مسئولیت را به عهده دارد که اعلام آماده‌باش کامل تا پایان بحران و عادی شدن شرایط را صادر کرده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ابراز کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم شرایط خیلی بحرانی است ولی به گونه‌ای است که در وضعیت عادی قرار ندارد، رودخانه‌ها طغیان کرده، برخی نقاط آسیب پذیر داریم، در برخی نقاط روان آب‌ها به روستاها و شهرهای ما حرکت کرده و برای تمام این موارد باید پیش‌بینی و آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از نقاط حائز اهمیت در استان که بیشترین حضور را می‌طلبد رودخانه حاجی عرب در بوئین زهرا است که طغیان رودخانه و امکان اینکه اتفاقی برای منطقه رخ دهد برای هیچ‌کدام از ما قابل پیش بینی نبود.

این مسئول عنوان کرد: لازم است مسئولین آب منطقه‌ای لحظه به لحظه میزان آب و دبی رودخانه از بالادست را  به مدیریت بحران گزارش دهند تا با اطلاع از میزان آب، افزایش و کاهش آن، درصورت بحران قابلیت کنترل وجود داشته باشد، درواقع این نکته در تصمیم گیری بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و چند روز اخیر هیچ موضوعی مهمتر از کنترل بارندگی‌ها و روان آب‌ها وجود ندارد؛ لازم است همه دستگاه‌ها، امکانات، ماشین‌آلات و نیروهای انسانی در خدمت مهار این بحران باشند.

حبیبی تاکید کرد: وحدت فرماندهی در کنترل وضعیت بسیار حائز اهمیت است که در استان استاندار و در شهرستان‌ها فرماندار این وظیفه را به عهده دارند لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و استانی امکانات لازم را به این منطقه اعزام کنند.

وی ادامه داد: حضور لودر، کامیون و بیل مکانیکی باید در این مکان تقویت شود، تصمیم کنونی مبنی بر مهار رودخانه و تقسیم به دو بخش درست است و باید به همین شکل مدیریت شود.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: گودال مربوط به شن و ماسه نیز باید آماده باشد تا درصورت نیاز بود یکی از شاخه‌ها به آن سمت هدایت شود تا بتوانیم برای مدیریت پایین دست زمان بدست آوریم.

وی افزود: لازم است به روستاهای پایین دست نیز اعلام آمادگی شود تا خود افراد نیز همکاری داشته باشند و در مکان‌هایی که امکان دارد از گونی شن و ماسه استفاده کنند، زیرا امکانات دولت به خدی نیست که در همه مناطق از این موارد استفاده کند.

این مسئول اذعان کرد: باید غذای مورد نیاز نیز توسط مسئولان تامین شود. در واقع هر کس که توانایی انجام کاری دارد باید انجام دهد تا در آینده پشیمان نشود. همچنین تقسیم کار در این موضوع نیز امر مثبتی است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سگزآباد نزدیک‌تر و هزینه کمتری دارد پس بهتر است نخاله‌های سگزآباد به محل منتقل شود و درصورت نیاز از بوئین زهرا نیز استفاده شود.

حبیبی گفت: آب مایه رحمت است ولی سیل بی‌رحم بوده و باید در روز و قبل از تاریکی مهار و کنترل شود و نهادهای مختلف در محل مستقر شوند، با حضور در صحنه وضعیت خوب است ولی انتظار داریم وضعیت بهتر شده و انتظارات برآورده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز