خبرگزاری کار ایران

ایلنا از لرستان گزارش می‌دهد؛

وضعیت بحرانی‌سیل‌زدگان لرستان/ بیش از ۲۰ هزار نفر آواره شده‌اند/ آلودگی آب و شیوع بیماری اسهال خونی

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۵۷

شهرستان‌ها و روستاهای سیل زده استان لرستان در وضعیت بحرانی به سر می‌برند. تمامی راه‌های ارتباطی جنوب استان همچنان مسدود است و امدادرسانی به مردم سیل زده در شهرها بسیار ضعیف و در روستاها تاکنون صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مردم سیل زده جنوب استان لرستان از دو روز گذشته تاکنون در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و تمامی راه های دسترسی به شهرستان پلدختر و روستاهای اطراف کاملا مسدود است.

میزان تخریب خانه ها و مغازه ها در شهرستان پلدختر بسیار وسیع بوده و حدود ۴۰۰۰ خانه در این شهرستان دچار آسیب جدی شده و مردم سیل زده حتی لباس برای پوشیدن ندارند.

با وجود گذشت دو روز آب، برق، گاز و خطوط تلفن این شهرستان همچنان قطع است و مردم در شرایط بحرانی به سر می برند. حتی آب آشامیدنی و غذایی برای خوردن وجود ندارد. تخمین زده می شود بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان در سیل اخیر آواره شده اند.

براساس این گزارش، مردم دهستان مورانی از زمان وقوع سیل تمامی راه های ارتباطی اش قطع شده در حالی که این روستا پرجمعیت ترین روستای شهرستان پلدختر است و بخش عمده این روستا به زیر آب فرو رفته و مردم در سختی بدون هیچگونه آذوقه و پوشاکی به سر می برند.

وضعیت بحرانی‌سیل‌زدگان لرستان/ بیش از ۲۰ هزار نفر آواره شده‌اند/ آلودگی آب و شیوع بیماری اسهال خونی

وضعیت بحرانی روستاهای سیل زده

روستاهای سرنجه زیودار و لیتبر، طاق عباسعلی، زیر انبار، زورانتل، بن لار، کلات و... که تقریبا ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارند بدون آب و برق و در شرایط بحرانی قرار دارند و تاکنون هیچگونه امدادرسانی به آنها صورت نگرفته است. بسیاری از اهالی سیل زده این روستاها از خانواده های‌شان بی‌خبرند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: بسیاری از کودکان به دلیل استفاده از آب آلوده دچار اسهال خونی شده اند و مدام به مراکز درمانی خرم آباد اعزام می شوند.

سرپرست بخشداری معمولان نیز در مورد مشکلات مردم سیل زده این شهرستان اظهار داشت: راه دسترسی به شهر معمولان وجود ندارد و امداد رسانی به مردم این شهرستان رضایت بخش نیست.

موسوی ادامه داد: در شهر معمولان فقط یک نانوایی مشغول پخت نان برای مردم سیل زده است که جوابگوی این شهر و روستاهای اطراف نیست. اقلام دارویی توسط خود مردم برای افراد بیمار تهیه و توزیع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز