خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

شرایط سدهای البرز با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه تحت کنترل است/تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودها

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۸۸

استاندار البرز با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در خصوص حوادث احتمالی صورت گرفته، گفت: سدهای استان، نقش مهم و استراتژیکی برای البرز، تهران و قزوین دارند لذا برای مهار سیلاب، تدابیر لازم از سال قبل شروع شد و با جدیت ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد سیل البرز که بامداد دوشنبه در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه از نیمه دوم دی ماه ۹۸ با احصا دقیق شرایط آب و هوا پیش بینی برای پیشگیری از وقوع سیل صورت گرفت، افزود: رهاسازی آب سدهای البرز با اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی و اقدام به موقع آب منطقه ای البرز در موعد مقرر انجام شد.

وی ادامه داد: سدهای امیرکبیر و طالقان در البرز، نقش مهم و استراتژیکی برای استان های البرز، تهران و قزوین دارند از این رو برای مهار سیلاب های ناشی از بارش‌های شدید از سال قبل برنامه ریزی شد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه لای روبی مسیر رودخانه و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودها از قبل صورت گرفته، اضافه کرد: بسیاری از زیرساخت ها باید از سال ها قبل مهیا می‌شد و ساخت و ساز غیرمجاز در نقاط دارای خطر صورت نمی گرفت.

شهبازی با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران های ناشی از بلایای طبیعی تصمیمات دقیق و فوری گرفت، گفت: در حوزه امنیت حین و بعد از بحران، نیروی انتظامی و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری طراحی لازم را کرده اند. 

وی افزود: تمامی امکانات استان اعم از وسایل حمل و نقل و لوازم ضروری اسکان را احصا کرده و برای مواقع بحران آماده داریم.

وی گفت: این میزان بارش ها را کسی در نقاط مختلف کشور متصور نبود از این رو باید به نوعی برنامه ریزی کنیم که در مرحله اول از خسارات جانی جلوگیری کنیم و سپس بروز خسارات مالی را کاهش دهیم.

شهبازی افزود: از اعضای این ستاد انتظار می رود بر اساس سناریوهای طراحی شده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در خصوص حوادث احتمالی صورت گرفته، عنوان کرد: هر کسی گوشه ای از امور را در حوزه خود بدست گرفته و علاوه بر اینکه از بروز حوادث جلوگیری شده چندین محموله کمک به مناطق سیل زده کشور از البرز ارسال شده است. 

استاندار البرز گفت: ما آماده هستیم به همت مردم نوع دوست البرز با صدور دستور وزیر محترم کشور نسبت به میزبانی و اسکان سیل زدگان سایر استان های کشور اقدام کنیم.

وی افزود: مجموعه شهرداری، فرمانداری ها، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، هلال احمر و تمامی مدیران استان مجاهدانه در این چند روز پای کار بودند.

شهبازی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ میلیمتر بارندگی در البرز گزارش شده و شایعاتی که در خصوص سدهای البرز مطرح بود کاملا بی اساس است چراکه تدابیر پیشگیرانه از سال گذشته اتخاذ شده است.

وی گفت: طی توافق راهور و راهداری برای امنیت مردم جاده کرج چالوس و تعامل استانداران البرز و مازندران و همچنین موافقت مسئولان ملی فعلا مسدود شده است. 

استاندار البرز افزود: از اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران و فرمانداران شهرستان ها انتظار می رود تا ۲۴ آینده همچنان در آماده باش کامل باشند.

وی عنوان کرد: مکان های اسکان هم باید آماده باشند و در این راستا دستگاه های مربوطه اعلام آمادگی کرده اند.

شهبازی گفت: اکنون باید اقدامات فوری را در دستور کار داشته باشیم و پس از این برهه نیز اقدامات اساسی و زیرساختی طبق برنامه صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز