خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی البرز مطرح کرد:

عرضه نهاده به دامدارانی که محصولات خود را با قیمت دولتی عرضه کنند/ در البرز کمبود شکر نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۵۲

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: در صورت تعهد دامداران به عرضه شیر، گوشت و تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی، سهمیه خوراک دام و طیور به دامداران و مرغداری‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کریمی امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به توزیع نهاده‌‌های دامی گفت: در صورت تعهد دامداران به عرضه شیر، گوشت و تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی، سهمیه خوراک دام و طیور به دامداران و مرغداری‌‌ها تعلق می‌‌گیرد.

وی افزود: متقاضیان نهاده‌‌های دامی که بعد از مصوبه جدید، درخواست خود را ارائه کردند با توجه به تعداد دام یا جوجه‌‌ریزی و با در نظر گرفتن ظرفیت موجود، خوراک دام تعلق می‌‌گیرد.

این مقام مسئول با توجه به بارندگی‌‌های روزهای آتی اظهار داشت: لازم است از ورود گل و لای به مزارع، زنبورداری‌‌‌ها، استخرهای پرورش ماهی و باغات جلوگیری شود چراکه خسارات زیادی به آنها وارد می‌‌شود.

کریمی ادامه داد: با توجه به احتمال خسارت به مزارع و باغات، باید نمایندگان بیمه، حضور فعال داشته باشند که در صورت بروز مشکل، هرچه سریعتر، تمهیدات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشگیری‌‌های اتخاذ شده از نظر وقوع سیل در ارتفاعات مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تنها در بعضی انهار همچون نهر دلمبر باغستان که با نخاله پوشانده شده، باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به سرمازدگی ماه آخر زمستان گذشته و خسارت به بعضی از درختان بادام و زردآلو، خاطرنشان کرد: از ۲۴ میلیارد تومان اعتبار که برای خسارات باغات در سال گذشته تخصیص یافت، ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ تومان در بانک کشاورزی، ۱.۸ میلیارد تومان در بانک ملی و نیم میلیارد تومان در سایر بانک‌ها تعلق گرفت و باید تلاش شود تمام اعتبار استانی جذب و خسارات استانی جبران شود.

کریمی در ارتباط با توزیع شکر ابراز داشت: در استان البرز، کمبود شکر نداریم و در این خصوص با توجه به سهمیه چهار هزار تن شکر با قیمت سه هزار تومان توزیع و با قیمت حداکثری سه هزار و ۴۰۰ تومان در بازار عرضه می‌‌شود.

وی افزود: با گرانفروشان برخورد می‌‌شود و در صورت نیاز اصناف شهرستان‌‌ها، سهمیه اضافه شکر به آنها عرضه می‌‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گوشت گرم مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار توزیع می‌‌شود، عنوان کرد: در سال جدید تلاش می‌‌شود این محصول به صورت تک نرخ به دست مشتری برسد.

کریمی در ارتباط با تامین میوه شب عید یادآور شد: توزیع سیب و پرتقال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت و در صورت تقاضای مردم، همچنان در میادین توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز