خبرگزاری کار ایران

در بوستان کوهسنگی برگزار می‌شود؛

نخستین جشنواره گردشگری شهرستان کلات میزبان مردم در روز طبیعت

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۳۲

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نخستین جشنواره گردشگری شهرستان کلات میزبان مردم در روز سیزدهم فروردین ماه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسن مصحفی با بیان این مطلب در تشریح برنامه‌های فرهنگی در روز سیزدهم فروردین ماه، اظهار کرد: نخستین جشنواره گردشگری شهرستان کلات که در روز هفتم فروردین ماه در بوستان کوهسنگی افتتاح شد، در روز سیزدهم فروردین ماه میزبان شهروندان مشهدی و مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با ۴۰ غرفه از محصولات، مواد غذایی و صنایع دستی شهرستان کلات برپا شده، افزود: ارائه خدمات از ساعت ۱۱ الی ۲۱ صورت می‌پذیرد و در حاشیه این جشنواره آیین‌ها و موسیقی محلی و آداب و رسوم کلات به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به برپایی رویداد خیابان غذا اشاره کرد و گفت: این رویداد نیز روز سیزدهم فروردین ماه دایر است و می‌تواند به مکانی برای گذراندن روز انس با طبیعت تبدیل شود.

مصحفی گفت: سال گذشته برای نخستین بار این رویداد برگزار شد که با استقبال 120 هزار نفر از شهروندان رو به رو گردید و توانست با مردم ارتباط برقرار کند و تبدیل به یک فرهنگ شود و شهروندان از تمامی نقاط شهر از این محیط استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره خیابان غذا سوم فروردین ماه افتتاح شد، افزود: جشنواره یاد شده از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در انتهای خیابان هفت تیر مشهد برگزار می‌شود و علاوه بر فست فود، غذاهای سنتی و غذاهای بین‌الملل نیز در آن ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره، جشنواره فرهنگی نگارآوا با عناوین نمایش‌های خیابانی، فرش موزیکال و مسابقات فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مصحفی به برگزاری آیین کشتی با چوخه نوروزی در روز سیزدهم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: این جشنواره رو به روی بقعه هارونیه در محل برگزاری گود فردوسی در بولوار شاهنامه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات کشتی با چوخه نوروزی از ساعت 9 صبح شروع می‌شود و در روز سیزدهم فروردین ماه با حضور مردم پرشورتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز