خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خواستار شد:

مردم درود و روستاهای اطراف منازل خود را ترک کنند/ 8 روستا به زیر آب می‌روند/ مردم آب ذخیره کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۶۳۲

استاندار لرستان گفت: 18 هزار نفر در شهر دورود و 10 هزار نفر در روستاها در خطر سیل قرار دارند و باید منازل خود را ترک کنند.

به گزارش ایلنا، موسی خادمی در ستاد مدیریت بحران استان گفت: با توجه به اینکه 95 درصد ظرفیت سد مروئک در بالا دست رودخانه تیره پر شده و از امشب هم بر مقدار بارش ها افزود می شود، 10 هزار نفر ساکن در روستاهای پایین دست سد مروئک و نیز 18 هزار نفر ساکن شهر دورود باید منازل خود را تخلیه کنند.

خادمی افزود: باتوجه به اینکه بر اساس تصمیم وزرات نیرو بناست از سد سیمره به عنوان سیل بند استفاده شده و خروجی آن بسته شود به همین خاطر 8 روستای پایین دست این سد شامل چنا سبز، نذله بان، محمد مراد، چم لتور، چم میربگ، گنداب علیا و سفلی زیر آب می روند و باید تخلیه شوند.

استاندار افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی از امروز بعد از ظهر جاده خرم آباد، پل دختر بسته می شود.

ساکنان 12 کوچه شهر پلدختر واقع در مسیر پیچ رودخانه کشکان در معرض سیل قرار دارند و باید اقدامات حفاظتی برای ورود سیل به این کوچه انجام شود.

مردم شهرهای دورود، پلدختر و معمولان آب آشامیدنی ذخیره کنند، چون بر اثر وقوع سیل احتمال قطع آب شرب این شهرها وجود دارد.

پلِ ماسور خرم آباد در معرض سیل قرار دارد و ممکن است به  دلیل حجم خروجی حجم آب زیاد جاده خرم آباد به سمت پلدختر و اندیمشک مسدود شود.

به گفته استاندار راه ارتباطی روستاهای بخش ززو ماهرو الیگودرز مسدود است و ماشین آلات جهاد نصر در اختیار فرمانداری الیگودرز قرار دارد.

سید موسی خادمی آموزش و پرورش لرستان را مسئول اسکان حادثه دیدگان سیل احتمالی در استان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز