خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خبرداد:

قطع راه‌های روستایی در ۴ شهرستان استان لرستان/ کمبود مواد غذایی در برخی روستا‌های محصور در سیل و برف

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۴۳۰

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان از قطع ارتباط راه‌های روستایی در ۴ شهرستان این استان خبر داد و گفت: کمبود مواد غذایی در برخی روستا‌های محصور در سیل و برف وجود دارد.

به گزارش ایلنا، صارم رضایی با اشاره به بارش سنگین برف و باران در این استان گفت: هم‌اکنون راه ارتباطی بسیاری از روستا‌ها در پلدختر، الشتر، نورآباد و الیگودرز قطع است و به دلیل وضعیت جوی امکان امدادرسانی هوایی نیز به این روستا‌ها وجود ندارد.

رضایی افزود: با توجه به ضرورت امدادرسانی فوری به خانوار‌های گرفتار در سیلاب، ۲۶۸ امدادگر هلال‌احمر استان در قالب ۵۸ تیم عملیاتی با حضور در ۱۷۴ روستا به عملیات امداد و نجات شامل تخلیه آب از منازل، نجات از سیل، اسکان اضطراری، توزیع اقلام ضروری و کمک به در راه ماندگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با بیان اینکه در روز‌های پنجم تا هفتم فروردین با توجه به بارش شدید باران و برف در سطح استان، عملیات امدادرسانی با جدیت بیشتری صورت گرفته است، گفت: امدادگران به دو هزار و ۱۳۳ خانوار شامل هفت هزار نفر امدادرسانی کردند که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از آنها نیاز به اسکان اضطراری داشتند.

رضایی با بیان اینکه امدادگران همچنین با بهره‌گیری از ۵۸ خودروی عملیاتی و ۲۷ پمپ و موتورلجن کش کار تخلیه آب از منازل و انتقال حادثه‌دیدگان را انجام دادند، گفت: در این مدت با توجه به نیاز ضروری افراد، ۲۰ هزار بطری آب معدنی، ۲۳ هزار قرص نان، ۱۰ هزار قوطی کنسرو، ۹۷۷ تخته پتو و ۵۶۰ قطعه موکت توزیع شد؛ البته مواردی نیز بسته‌غذایی ۲۴ ساعته و اقلام دیگر خوراکی‌شامل حبوبات، برنج و چای هم بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

رضایی با بحرانی خواندن وضعیت برخی روستا‌های استان با توجه به بارش سنگین برف و وقوع سیل اضافه کرد: با وجود حضور دو بالگرد امدادی در استان و انجام ۱۰ سورتی پرواز، متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان خدمات‌رسانی هوایی به سختی فراهم می‌شود و به دلیل قطع راه‌های ارتباطی، امدادرسانی زمینی نیز به کندی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی ۱۵ روستا در پلدختر قطع است و در الیگودرز هم دسترسی به ۲۵۰ خانوار به دلیل بارش برف امکان پذیر نیست؛ شهرستان نورآباد هم ۴۵۶ روستا دارد که به دلیل وقوع توامان سیل و بارش برف، راه بسیاری از روستا‌ها قطع شده است.

وی افزود: در این شرایط باید برای خدمات رسانی فوری به این روستا‌ها چاره‌اندیشی کرد و با همکاری سازمان‌های دیگر، راه‌های این روستا‌ها بازگشایی شود.

رضایی خواستار توجه جدی‌تر به شرایط بحرانی در این استان شد و تاکید کرد: امدادگران با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز