خبرگزاری کار ایران

با پیشنهاد استاندار خراسان رضوی صورت گرفت؛

اختصاص دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در حال ساخت به طرح بازآفرینی شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۳۲۰

طی بازدید استاندار خراسان رضوی از حاشیه شهر مشهد و بر اساس تاکید علیرضا رزم حسینی ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی که پیش از این در قالب طرح‌های مشارکتی شهرداری در حال ساخت بود، طی مصوبه‌ای به طرح بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، استاندار خراسان رضوی طی این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات خوبی پیش از این برای حاشیه شهر مشهد انجام شده اما این اقدامات جنبه مسکنی داشته است.

علیرضا رزم حسینی افزود: اخیرا و براساس تصمیم‌های  ستاد بازآفرینی شهر مشهد و به دنبال اختیارات تام وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اقدامات اساسی برای بازآفرینی مناطق حاشیه مشهد در حال انجام است.

وی اظهار داشت: امروز از چند منطقه حاشیه مشهد بازدید شد، معتقدیم اجرا و بازآفرینی شهری نباید در یک گوشه از شهر محدود شود و باید بصورت کمربندی در حاشیه شهر تعیین گردد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس مصوبه‌های این ستاد ۶۶ دفتر تسهیل‌گری برای اجرای طرح بازآفرینی شهری توسط شهرداری اجرا می‌شود و همچنین امروز مصوب شد دو هزار و 120 واحد مسکونی در حال ساخت در قالب طرح بازآفرینی بصورت ملک جایگزین در اختیار ساکنان اطراف این پروژه قرار خواهد گرفت. 

رزم حسینی به جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مشهد و بالغ بریک میلیون نفر حاشیه‌نشین آن اشاره و بیان کرد: رفع مشکلات حاشیه‌نشینی نیازمند همدلی است و با توجه به وجود املاک آستان قدس رضوی در منطقه حاشیه مشهد، آبادانی این منطقه نیازمند مشارکت آستان قدس رضوی دارد.

وی همچنین به جمعیت بالا و اهمیت روستاهای اطراف مشهد اشاره و تصریح کرد: مسائل مربوط به روستاهای مجاور حاشیه شهر مشهد و سازماندهی این مناطق نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهد نیز گفت: پروژه بازآفرینی شهری در سال ۹۸ بصورت منسجم ادامه خواهد یافت و فاز شناخت آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

محمدرضا کلایی افزود: تکلیف شهرداری در طرح بازآفرینی شهری ساخت هشت هزار واحد مسکونی خواهد بود اما براساس مطالبه استاندار خراسان رضوی ساخت ۲۰ هزار واحد جدید مورد انتظار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بتن ساز تربت، سرمایه‌گذار و مجری طرح ساخت واحدهای مسکونی مذکور نیز اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکونی به همراه کلیه تاسیسات خدماتی و مدرسه، مسجد و دیگر اماکن خواهد بود و برآورد می‌شود تحویل فاز نخست شامل 700 واحد تا پایان سال به انجام برسد.

علی اکبر حسینعلی زاده افزود: آنچه به عنوان سرمایه‌گذار پروژه ممکن است برای ما در این طرح مشکل ایجاد کند تامین نقدینگی و بحث زمان بر بودن اخذ مجوزهاست.

این واحدهای مسکونی در قطعه زمینی در حاشیه شهر در حال ساخت است که این پروژه در بخشی از پهنه‌ای به مساحت 300 هکتار حد فاصل بلوار طبرسی، کمربندی و جاده سیمان (بلوار رسالت) قرار دارد که پیش از این بصورت مشارکتی و توسط پیمانکار خصوصی در حال ساخت بود و امروز طی مصوبه‌ای با امضا شهردار مشهد، مدیرکل راه و شهرسازی و سه نفر از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران ذیربط به طرح بازآفرینی شهری پیوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز