خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار یزد:

سیل در یزد با کمترین خسارت مدیریت شد/ باید برای بارندگی های اردیبهشت ماه برنامه ریزی کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۹۷

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: با جاری شدن سیل در مسیر رودخانه ها و کمک بخش‌های مختلف، موضوع به خوبی و با کم ترین میزان خسارت مدیریت شد.

به گزارش ایلنا، «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های بی سابقه اخیر در سطح استان گفت: این سامانه بارشی جاری شدن سیل در مسیر رودخانه‌ها  را به همراه داشت که  با مشارکت دهیاران، مردم، دستگاه های خدمات رسان و حضور میدانی مسئولان موضوع به خوبی و با کم ترین میزان خسارت مدیریت شد.

صادقیان افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته مشکلاتی در زمینه مسیر اصلی رودخانه ها،محل های ذخیره آب درون و برون شهری وجود دارد که ضروریست تخلیه نخاله ها از مسیر رودخانه های قدیمی در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تکمیل نقشه رودخانه های شهرها و مسیرهای حادثه خیز لازم است و باید با محوریت شهرداری ها و آب منطقه  ای صورت پذیرد تا آمادگی لازم برای هر گونه اتفاق احتمالی در استان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از ادامه بارش ها  همزمان با فصل بهار خبر داد و افزود: پیش بینی هایی برای بارش قابل توجه در اردیبهشت ماه سال جاری  صورت گرفته و بر این اساس  برنامه ریزی مناسب، آینده نگری و ایمن سازی در ابعاد مختلف نیازمند توجه است.

در روزهای ششم و هفتم فررودین ماه بارندگی های زیادی در مناطق مختلف استان شد به طوری‌که در برخی جاها در 24ساعت به اندازه یک سال بارندگی صورت گرفت. همین مسئله باعث بروز سیل و رون آب در بسیاری از مناطق استان شد. برخی رودخانه‌های فصلی و دائمی که بیش از یک دهه از خشک بودند بر اثر این بارش ها، فعال شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز