خبرگزاری کار ایران

ایاز عنوان کرد:

رفع تصرف از 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای شاهنامه مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۰۶۴

مدیرکل نظارت بر ساخت وسازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از رفع تصرف از 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بلوار شاهنامه در روزهای آغازین سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، مسعود ایاز با بیان این مطلب، گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از تصرف اراضی ملی، حدود 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بلوار شاهنامه اعمال قانون و رفع تصرف شد.

وی تاکید کرد: این مهم با هدف جلوگیری از تفکیک، تغییر کاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز و بدون مجوز در اراضی کشاورزی حریم شهر مشهد و به منظور برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است.

مدیرکل نظارت بر ساخت وسازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و ستاد گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: با حضور گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال شامل نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری مشهد مقدس، سازمان جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان آب منطقه‌ای، سازمان محیط زیست، اداره کل راه وشهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی این مهم انجام شد.

ایاز خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته در محل بولوار شاهنامه 76 در مجاورت روستای محمدآباد قدس که در حریم شهرداری منطقه 12 مشهد قرار دارد با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و جانشین ایشان و نمایندگان سایر دستگاه‌ها، عملیات قلع و قمع و اعاده به حالت اولیه باغ ویلاهای غیرمجاز صورت گرفت.

وی بیان کرد: بر این اساس تعداد 40 قطعه باغ ویلا و اراضی محصور شده با دیوار به مساحت تقریبی 80 هزار مترمربع که اقدام به تفکیک، تغییرکاربری و احداث بنا و دیوار کشی غیرمجاز و غیراصولی کرده بودند، وفق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و نیز بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اعمال قانون شد و با متخلفان برخورد شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که قبل از خرید این گونه املاک در حریم شهر و یا قبل از هرگونه ساخت و ساز و یا دیوارکشی در اراضی واقع در حریم شهر، حتما نسبت به اخذ استعلام و دریافت مجوز از دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام نمایند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز