خبرگزاری کار ایران

با دستور استاندار صورت گرفت؛

لغو تمامی ماموریت‌ها و مرخصی‌های مدیران خراسان رضوی تا پایداری شرایط جوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۵۳۴

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن گفت: با توجه به وقوع سیل در مناطق شمالی و استان فارس ، استاندار خراسان رضوی در بخشنامه ای ابلاغ کرد که تمامی ماموریت ها و مرخصی‌های مدیران استان تا پایدار شدن شرایط جوی لغو می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم‌پور درجلسه فوق العاده شورای هماهنگی‌مدیریت بحران گفت: تمامی مدیران ادارات با تمامی امکانات و تجهیزات باید آماده باش کامل باشند و همه مسئولان موظف و مکلف هستند که در مواقع بحران تمامی امکانات و تجهیزات حوزه کاری خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

سرپرست فرمانداری بردسکن بر تهیه شناسنامه بحران برای تمامی دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت و شرایط هر دستگاه تا 20 فروردین ماه تاکید کرد و گفت: مدیران ادارات باید توجه ویژه‌ای را به پیا‌م‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران داشته باشند و به جامعه هدف خود اطلاع رسانی کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن افزود: توقع مردم از مدیران این است که در مواقع بحران تصمیمات لازم را به موقع  اجرایی کنند و در اولین فرصت نسبت به کمک رسانی به آنها اقدام شود.

قاسم پور با اشاره به اختلاف ارتفاع 100متری شمال تا جنوب شهر بردسکن، بر شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان در مواقع بحران تاکید کرد و گفت: دستگاههای متولی باید به جد ورود پیدا کنند و نگذارند عده ای اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها داشته باشند و درصورت مشاهده به فرمانداری گزارش داده شود و دراین رابطه نیز دادستان  ورود پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از مدیران ادارات خواست مسیر مسیل ها را شناسایی کنند تا روان آب ها راحت تر کنترل و مهار شود.

وی اظهارداشت:متاسفانه عده ایی مسیر مسیل ها را در محاصره خود در آورده و اقدام به کشت و زار هم کرده اند و متاسفانه باعث انحراف سیلاب ها می شوند.

قاسم پور از مردم خواست به اطلاعیه های واقعی که از طریق سازمان هواشناسی و مدیریت بحران  به صورت پیامک و یا فضای مجازی اعلام می شود توجه و به دیگر اطلاعیه های بی پایه و اساس توجه ای نکنند.

سرپرست فرمانداری بردسکن  اعلام کرد: هر گونه اطلاعیه و یا فراخوانی از طریق فضای مجازی به مدیران اعلام شد حکم دعوتنانه کتبی است و باید مدیران در جلسات شرکت کنند.

وی از جمعیت هلال احمر خواست با توجه به اینکه سد دهان قلعه در مسیر محور ترانزینی بردسکن به طبس قرار گرفته است و احتمال جاری شدن سیلاب در این محور وجود دارد نسبت به دپو کردن یکسری امکانات و تجهیزات برای کمک به آسیب دیدگان در ایستگاه آتش نشانی دهستان درونه اقدام کند.

وی از آمادگی و پای کار بودن مجموعه مدیریتی شهرستان در تمامی حوزه‌ها به ویژه وقوع سیل اخیر تقدیر کرد و گفت: براثر جاری شدن سیل 9 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان بردسکن خسارت وارد شد.

وی همچنین  بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مواقع بحرانتاکید کرد و گفت: در حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی گرفتار سیل در منطقه دهان قلعه این شهرستان که یک خانواده 5 نفره بودند با کمک تجهیزات مجتمع معدن نسیم از سیل نجات پیدا  کردند.

وی میزان بارندگی بردسکن در سال زراعی جاری  را 159 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 204 درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز