خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

نباید همه پول ها را به بانک ها داد و بعد مظلومانه در انتظار تسهیلات نشست/ ارز، بانک و کسری بودجه سه غول بحرانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۳۲۱

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل مشکلات و غلبه بر آنها گفت: ارز، بانک و کسری بودجه سه غول بحرانی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد در سال جاری اظهار داشت: نامگذاری ها و شعارهای سال های گذشته اقتصادی بوده و طبیعی بود که نامگذاری سال جاری نیز با محوریت اقتصاد باشد و این نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی کشور کمی آشفته است ادامه داد: اینکه دولت بخواهد نظرات را جمع‌بندی کند و دوباره به بخش خصوصی بدهد کمی خطرناک است لذا بخش خصوصی با ساختار منسجم در جلسات ستادی حضور یابد و با اتحاد در تصمیم و پیشنهاد جلو بیاید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تنظیم روابطی بین دولت و استان باشد اضافه کرد: باید اختیارات برای استان داشته باشیم و در زمینه تولید و اقتصاد اختیارات کافی در استان باشد و بخش خصوصی هم از خواسته ها و نظرات خود کوتاه نیاید.

وی با بیان اینکه سه غول بحران آفرین داریم و باید بتوانیم این بحران سه قلو را در استان حل کنیم خاطرنشان کرد: چرا تولید همه پول ها را به بانک ها می دهند و بعد مظلومانه پشت در بانک باید در انتظار تسهیلات باشند.

موسوی تصریح کرد: تمام بانک ها با دارایی تولید کننده می چرخد و روش صعودی در پیش گرفته و رشد می کنند در حالی که بانک ها باید دنبال تولیدکننده ها بدوند.

وی در انتقاد جدی از عملکرد بانکها افزود: بانکها در طرح‌های شراکتی با تولیدکننده شریک می شوند و فقط دنبال سود گرفتن هستند لذا بخش خصوصی تصمیمی جدی بگیرد و بانک را همراه خود کند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلیلی ندارد ستادها و کارگروه های مختلف نامه‌نگاری کنند و وساطت کنند که بانک ها به تولید کننده تسهیلات بدهند.

وی افزود: در ابتدا باید استراتژی و نقشه مسیر باید برای رونق تولید مشخص باشد و هر صنعتی بداند در آینده به کجا می خواهد برسد و چه جایگاهی داشته باشد.

موسوی ادامه داد: یزد قابلیت و توانایی دارد که با تنظیم روابط دولت و بخش خصوصی به خواسته‌های خود برسد لذا لازم است نخبه هایی که از سراسر کشور به سراسر جهان صادر کردیم را جمع کرده و به تولید و توسعه دعوت کرد تا بتوان به خواسته ها و اهداف دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز